EGMONT MED SPILLBLAD

EGMONT MED SPILLBLAD

Egmont lanserer et nytt magasin for spillere; Sandbox. – Et blad om gamer-glede! heter det fra mediekonsernet.

– Dette er ikke en manual skrevet av fagfolk. Dette er ikke en fasit der du får vite alt om alt. I Sandbox leker vi oss med eventyrlyst, lidenskap og helt personlige meninger. Fordi gaming er en helt personlig opplevelse, heter det i en pressemelding fra Egmont.

De mener bladet vil leses av sett samme grunn som man ser Let's Play på YouTube – ”for å bli underholdt og inspirert, og plukke opp gode triks fra folk som elsker gaming like mye som deg”.

I Sandbox leker vi oss med eventyrlyst, lidenskap og helt personlige meninger

Med i magasinet er de norske YouTube-personene Kime, Truls, Alacho og Bootramp, som ifølge meldingen skal dele sin ekspertise både innen gaming og eksponering på skjermen.

Sandbox skal være for alle, og i pressemeldingen fremhever de at de angir anbefalt aldersgrense på spill i hver artikkel, og at de bakerst i bladet har en ordliste med gamer-uttrykk.

Egmont skal være et av Nordens ledende mediekonsern, med aktivitet i 30 land og 6.600 medarbeidere. Konsernet står blant annet bak 700 ulike magasiner og tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, Nordisk Film Kino, samt flere deleide selskaper som Nettavisen, Cappelen Damm og Tanum.

Egmont er en stiftelse som omsetter for 14,1 milliarder kroner og som hvert år deler ut over 100 millioner kroner til formål som skal gi barn og unge et bedre liv. I Norge støtter Egmont Kronprinsparets Fond, Norske Kvinners Sanitetsforening, opprettelsen av Stine Sofie Senteret, Sorgsenteret i Bergen, Alternativ til Vold og ForandringsFabrikken.

Egmont Publishing i Norge hadde i 2015 en omsetning på vel 1,5 milliarder kroner.

Til toppen