Jan Vidar K. Olsen (t. h.) i Electrolux har tegnet sentralavtale med Jon Olav Næss i Elesco.
Jan Vidar K. Olsen (t. h.) i Electrolux har tegnet sentralavtale med Jon Olav Næss i Elesco.

ELECTROLUX INN HOS ELESCO

Elesco Norge har inngått sentralavtale med Electrolux Home Products, og styrker seg på verkstedsiden både i nord og sør.

Etter mange års samarbeid med en rekke Elesco-verksteder har Electrolux Home Products inngått sentralavtale med verkstedkjeden. I en pressemelding heter det at Elesco i tett samarbeid med Electrolux vil sørge for en utvikling og styrking av servicenettverket på hvitevarer i Norge.

– Vår felles målsetting er å benytte de beste verksteder både i og utenfor Elesco til beste for forhandlere og sluttkunder over hele landet, står det.

Med Electrolux-avtalen vil det være behov for å styrke kapasiteten over hele landet

Daglig leder Jon Olav Næss i Elesco sier til fagbladet Elektronikkbransjen at avtalen er viktig for verkstedkjeden.

– Vi har gjort en avtale med en av de største leverandørene, og har med dette virkelig satt Elesco på kartet, sier Næss.

– Hva er neste stedet dere ønsker å opprette et verksted?

– Med Electrolux-avtalen vil det være behov for å styrke kapasiteten over hele landet.

 

Problemområde dekket

– Hvilke andre leverandører har dere en tilsvarende avtale med?

– Whirlpool, LG, Panasonic, Samsung, SMEG og Røros metall. I tillegg er vi i dialog med flere andre leverandører.

– Er ambisjonen å inngå tilsvarende avtaler med samtlige hvitevareleverandører?

– Det er jo det. Det er flere av våre verksteder som har avtaler med de øvrige leverandørene, men vi har foreløpig ingen sentralavtaler med disse, sier Næss.

Elesco har den senere tiden styrket servicenettverket på hvitevarer med Elesco Nord (Barents Service AS) i Båtsfjord øst i Finnmark og Sandnes Elektriske AS i Rogaland. Sistnevnte har økt kapasiteten til seks hvitevareteknikere i Stavanger-regionen.

I tillegg har Elesco Midt-Norge AS på Steinkjer har opprettet service for Helgeland, noe som ifølge Næss har vært et problemområde for alle leverandører og handlere. Her er det investert i tekniker og bil, som har dekket området fra mandag 2. februar.

Til toppen