Thomas Marthinsen (t. h.) og Jack Andre Hveding i kledelig (?) oransje årets Elektrofil.

Elektrofil er årets ORANSJE MØTEPLASS

– Elektrofil er den ene gangen i året vi møter alle selgerne våre. Derfor er vi her hele uken, og benytter hver eneste anledning vi har til å snakke med dem.

– Elektrofil 2008 er en ny messe i forhold til i fjor. Vi har fått frem mer av det elektrofile, vi byr på mer opplevelse og alle ansatte får et bedre innblikk i fremtiden, sier Hveding.

 

Marthinsen mener Elektrofil både er en motivasjonspåfylling og en faglig oppdatering som er blitt en fin tradisjon for Expert.

 

– Det sosiale er også viktig, og messen er en fin anledning til å møte nye kolleger og få kontakter rundt om i landet, sier Marthinsen.

 

På et lukket område viser Expert ulike butikkonsepter.

 

Optimal butikkdrift

Hveding regner med at opp til 1.200 Expert-ansatte besøker messen på fagdagene fra tirsdag til fredag, og mener disse dagen er vel så viktig for Expert som publikumsmessen i helgen. Messen er på 1.500 kvadratmeter som i fjor, men Hveding mener takhøyden er bedre utnyttet.

 

– Det er blitt mer dynamikk i salen, sier Hveding.

 

De to er svært godt fornøyd med utstillingene til leverandørene, og regner med at de også i år kommer til å melde sin interesse for neste års messe så fort de har pakket ned.

 

– Interessen fra leverandørene er veldig stor. De forbereder seg godt, og vi gjør så godt vi kan for at flest mulig av våre ansatte skal innom hver enkelt stand for å få produktopplæring, sier Marthinsen og Hveding.

 

Geir Kristoffersen i Wilfa viser sin nye hybelkomfyr med keramisk topp, EMC-3000, der begge kokeplatene kan brukes samtidig som stekeovnen. Pris: 2.800,-. Grete Søreng (t. v.) og Anne Kari Sollie ved Expert Bonus Ski er hjertelig til stede.
Seniorkonsulent småapparater i Norge, Ole Øvre (t. v.) og ny salgssjef for småelektrisk hos BSH, Christian Nævdal, viser Mum86, som med sine 1.600 watt skal være verdens sterkeste kjøkkenmaskin. Den finnes i rødt, sort og sølv, og koster 5.000-6.000,-
Nøkkelkundesjef for Expert i Whirlpool, Roy Helgerud, driver kursing av butikkansatte på Elektrofil.
Hos Miele serverte Albert Seltz fra Mat & Kjøkkenkonsulenten varm lunsj. Roger Karlsnes fra Expert Vestnes benytter seg av tilbudet.
Den oransje fargen preget også utsiden av Oslo spektrum under Elektrofil 2008.
Terje Thoresen i Dyson demonstrerer støvsugerne sine til Turid og Gaute Hansen ved Expert Gjøvik.
Til toppen