Markedsdirektør Eivind Skar (t. v.) og administrerende direktør Steinar Rorgemoen mener årets Elektrofil-messe vil skape et drømmelag av de Expert-ansatte.

– ET DRØMMELAG

”One dream - one team” var temaet for årets Elektrofil.

Tøffe tider

– Det er ruglete der ute men vi mener vi står sterkt. Expert har resurser, mannskap og butikker til å stå i mot denne situasjonen. Vi vil bruke denne anledningen til å være bedre enn konkurrentene våre. Alle vet at det er færre kunder og mindre handel. Da er det viktig å være bedre enn de andre, sier han.

 

Ruster opp etterservice

– Dagens etterserviceløsninger er stort sett for dårlige. Det er vi som handlere som ofte sitter igjen med svarteper. Vi føler at det i dagens situasjon er for lite presisjon og for dårlig forutsigbarhet. Det aksepterer vi ikke, sier Rorgemoen.

 

Spennende merkevare

Det sier Eivind Skar, ny markedsdirektør i Expert Norge. Han kommer fra jobben som varehussjef for Ikea Furuset, og har bred erfaring fra handel og kjededrift.

 

– Hva synes du om Elektrofil som konsept?

 

– Dette er en veldig smart måte å kombinere intern opplæring, samling og salg på ved at det er fagdager der de ansatte får se de nye produktene samtidig som det er publikumsdager. Jeg har vært på Elektrofil som kunde tidligere og opplever det som en stor suksess. De som kommer hit i år vil få en enda større opplevelse, sier Skar.

 

Han mener messen skaper forståelse og læring for de ansatte på tvers av organisasjonen. Skar mener at både valg av sted og tid på året er perfekt for Elektrofil. En av grunnene er at kjedens forretninger kan begynne å selge produktene som vises umiddelbart etter at messen er over.

 

– Det er økende fart i omsetningen av DAB- og web-radioer, sier salgssjef Anne Sundby hos Sangean-importør Njål Hansson AS.
Nøkkelkundesjef Magnar Oddane i Gorenje Norge viste Expert-handlerne et nytt bord med kjøledel for flasker i midten. Kjøledelen i midtseksjonen var fungerte som en heis.
Til toppen