HAR TRO PÅ DIGITALRADIO

– Sangean produserer for de fleste kjente merker, men de har også sitt eget merke som radioentusiaster har satt pris på i mange år.

Det sier teknisk sjef og nøkkelkundeansvarlig i Target AS, Lars Pedersen. Han mener radioene fra den taiwanske produsenten både er bedre og rimeligere enn de kjente A-merkene.

– Vi tar opp kampen og ønsker å være høyt der oppe, med et produktspekter som gjør at vi kan konkurrere både på design, kvalitet og pris. Ikke minst er det viktig at alle nye Sangean-modellene har DAB+, sier salgs- og markedssjef Roger Berg.

– Er butikkselgerne flinke nok til å fokusere på digitalradio?

– Det kommer de til å bli, nå som regjeringen og kulturministeren har vært klar på at det skal settes en slukkedato for FM-båndet. Butikkselgerne vil nok anbefale en radio som kan brukes også i fremtiden, sier Berg.

Sangean har modeller med ulike tilleggsfunksjoner som opptak, spoling og pause.

Target representerer også Finlux. Pedersen mener dette er et spennende merke, med lange finske tradisjoner der det satses på flere unike løsninger.

PVR til USB

– Finlux har både kant- og direktemontert LED-belysning samt opptaksfunksjon (PVR) via USB til minnepinne eller ekstern harddisk. Vi har også tro på modellene med fargesjassis, sier Pedersen.

– Hvordan skal Finlux lykkes i konkurransen?

– Vi er så heldige at Finlux er godt kjent hos kundene – spesielt den kjøpesterke gruppen fra 35 år og oppover. Spesielt spennende blir det når vi lanserer LCD reise-TVer fra 19 til 22 tommer med 12 volt, innebygd DVD og RiksTV-mottaker, sier Berg.

– Finlux er eid av tyrkiske Vestel. Hvor mye av det opprinnelige Finlux er med videre?

– Folk fra det gamle Finlux er med når det gjelder utvikling og design, og man vil for eksempel kjenne igjen linjer fra deres 80-talls-slagere. Den gamle TV-kunnskapen er absolutt med videre, sier Pedersen.

Berg forteller at de arbeider tett med de fleste kjedene i Norge. I tillegg har Target bygd opp sin egen kjede av frittstående handlere, og Berg sier disse arbeider godt med Finlux ute i distriktene.

Totalt sett, står lyd- og bildeprodukter for over halvparten av omsetningen til Target. I tillegg kommer småelektriske produkter samt data- og MP3-produkter. Selskapet har 15 ansatte, og omsetter for rundt 70 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS