Salgssjef i Loewe-importøren PCE, Daniel Schultz, viser fram den nye innstegsmodellen til tyskerne, Art.

NY LUKSUS FRA LOEWE

Tyskerne kommer med en ny TV-modell som skal gjøre inntoget til Loewe-verdenen litt rimeligere enn før.

Loewe har alltid en av de mest elegante standene på IFA, og det er tydelig at i år som tidligere står design i fokus.

Daniel Schultz, salgssjef i Loewe-importøren PCE, viser fram tyskernes nye TV-modell beregnet for innstegsnivået i luksusmarkedet.

Loewe ønsker å oppfattes som et selskap som ikke bare lager TV-er, men som en totalleverandør av hjemmeunderholdning

 

Senker prisen

– Den nye modellen heter Art, og gjenoppstår fra et merkenavn vi brukte for noen år siden. TV-en kommer i fire størrelser, hvor 60 tommer er den største, og i fire farger. Innmaten er den samme som på våre toppmodeller, men det er noen forskjeller på innholdssiden. Så nå kan man få en Loewe-TV på 60 tommer til 25.000 kroner og en 50-tommer til 18.000 kroner, sier han til fagbladet Elektronikkbransjen.

Schultz sier Loewes prisstrategi baserer seg på at deres innstegsmodeller ikke skal ligge mer enn 15-20 prosent høyere i pris enn toppmodellene til andre merker.

Loewe Art er en Full HD-TV med smartfunksjoner, mulighet til å designe ditt eget brukergrensesnitt ned innhold også fra nett, og fjernstyring via iPad.

– iPhone og Android-støtte kommer etter hvert, og det samme gjør en oppgradering som vil la deg speile innholdet fra TV-en til nettbrettet, slik at du kan ta med deg filmen på terrassen eller senga og se den ferdig der, sier Schultz.

TV-en har innebygd alt av tunere, og kommer i mocca, sølv, sort og hvitt. Det finnes også et spesialdesignet TV-møbel for innstegsklassen, som vil koste rundt 11.000 kroner.

 

Ultra HD på planen

I år viser Loewe også fram en Ultra HD-prototype, etter at de tidligere i år inngikk et samarbeid med HiSense om leveranse av store skjermer.

– Vår 4K-prototype er et resultat av det samarbeidet, og vi snakker her om produkter som kan komme i butikk i 2014.

Loewe har de siste årene også beveget seg mer og mer inn i lydsegmentet, og viste også under årets IFA fram både hjemmekinosystemer og bærbare blåtannhøyttalere.

– Loewe ønsker å oppfattes som et selskap som ikke bare lager TV-er, men som en totalleverandør av hjemmeunderholdning. De satser veldig mye på audio-løsninger, og det er spennende fordi det gir et inngangspunkt lavere i pris for merkevaren, enn det TV-ene våre er, sier Schultz.

Rett før denne utgaven av Elektronikkbransjen gikk i trykken, kom meldingen som at Loewe har innlatt begjæring om selvforvaltet insolvens. Det jobbes likevel videre med å få inn nye investorer til den tyske selskapet. Vi følger saken videre på våre nettsider, www.elektronikkbransjen.no.

Til toppen