Ønsker økning i omsetningen i Norge

– Omsetningen av Bang & Olufsen i Norge er ikke så stor som vi ønsker. Huset her med BeoLiving-konseptet demonstrert i mange rom er en fin måte å øke omsetningen på.

Det sier direktør Lars Kristein Andersen. Han er leder for Bang & Olufsens markedsaktiviteter i Nord-Europa.

BeoLiving-konseptet er en strategisk beslutning fra Bang & Olufsen der fabrikken ønsker å vise teknisk og designmessig kompetanse på produkter i multimediesammenheng.

– Vi kaller det BeoLiving fordi vi i Norden sjelden har separate rom til hjemmekino. Derfor utvikler vi et konsept som kan bygges inn i et hvert hjem. Vi tenker oss at det er en usynlig integrasjon i hjemmet med anlegg som delvis kan være skjult i interiøret. Selvfølgelig har du LCD eller plasma TV-skjerm fremme i rommet, men høyttalerne skal gå mer i ett med interiøret både når det b rukes som tokanals stereo og som hjemmekinoanlegg med omgivelseslyd, sier Andersen.

Han viser stor begeistring for demonstrasjonshuset i Kalvesund der det er et spesifikt rom for BeoLiving-utsyret og som i tillegg har installasjoner i de fleste andre rom.

– Det at folk kan komme og oppleve BeoLiving i et slikt hus gir en ekstra dimensjon til konseptet vårt. Det kan vi ikke få til i en butikk.

Andersen karakteriserer anlegget og huset som nytt i Europa, og en enda mer avansert utstilling enn for eksempel BeoLiving-senteret i Göteborg.

Livsstil og kvalitet

Han ser på etableringen av den nye forretningen i Kristiansand som verdifullt.

– Mange mennesker i dette området kjøper livsstil og kvalitet. De investerer mye i bolig og fritid. Bang & Olufsen er en del av dette. Når de ser et slikt hus som her i Kalvesund, skaper det mange drømmer om hvordan en bolig kan være innredet, også når det gjelder lyd- og bildeprodukter. Jeg tror kombinasjonen av dette huset og den nye butikken er en fin måte å selge produktene våre på. Mange av kundene våre ønsker å bli invitert til en slik opplevelse, sier Andersen.

Når det gjelder Bang & Olufsens rolle i Norge, mener Andersen det fortsatt er et stort potensial han skal arbeide for å utnytte.

– Men vi har det ikke travelt. Vi skal ta omsetningsøkningen i små og naturlige skritt. Samtidig er det viktig å finne de riktige samarbeidspartnerne og fornuftig plassering av butikkene våre. Like viktig er det å finne de riktige selgerne som forstår konseptet og produktene våre, sier han.

Powered by Labrador CMS