VIL VISE FREM 4SOUND

Simen Folkestad (f. v.), Lars Nilson, Andreas Iversen, Magne Iversen og Vegar Haraldset i 4Sound. Foto: Stian Sønsteng

– Det er viktig at vi viser oss frem som de fagfolkene vi er, sier Magne Iversen. Under Larvik gitarfestival arrangerte 4Sound igjen sin salgsmesse.

Publisert

– Dette gir oss synlighet for kundene også utenfor butikkene våre, og her i Larvik får vi vist kunnskapen og bredden vi har, naturlig nok med gitarrelaterte produkter som fokus, sier kjedesjef Magne Iversen i 4Sound når vi den første helgen i april møter ham i Bølgen kulturhus.

Han sto første gang ansvarlig for salgsmessen under Larvik gitarfestival i 2013, da i regi av Gitarhuset, som for noen år siden ble til 4Sound. Siden er messen arrangert hvert år, unntatt pandemiårene 2020 og 2021, så årets salgsmesse er altså den ellevte i rekken.

– Her får vi vist oss frem, både som bransje og kjede. Vi legger mye energi ned i salgsmessen, både når det gjelder planlegging og det å bygge opp messen, slik at vi denne helgen stolt kan vise hva vi har å by på. Takket være at vi har leverandørene med oss, kan vi vise en stor bredde med flotte varemerker og produkter, sier Iversen til fagbladet Elektronikkbransjen.

Gjermund Stordahl (4Sound Moss, t. v.) og Peter Samuelsson (Taylor) med Taylor Legacy 815e. Pris: 44.000,- Foto: Stian Sønsteng
Også bassgitarene får plass på salgsmessen under gitarfestivalen. Foto: Stian Sønsteng
Ulf Mickols i Fitzpatrick med Duesenberg Starplayer TV Phonic. Pris: 34.400,- Foto: Stian Sønsteng
Fra 4Sounds salgsmesse i Bølgen kulturhus i Larvik. Foto: Stian Sønsteng
Fredrik Westby (t. v.) og Hans-Ole Evenseth i Morgan Instrument med Merida Extrema Senior OM. Pris: 6.000,- Foto: Stian Sønsteng

 

Tøffe tider

– Er det lett å få med leverandørene?

– For å være ærlig er det en liten utfordring, fordi det er tøffe tider i musikkbransjen. Både vi og leverandørene må vende på pengene, det er ingen tvil om det, men heldigvis velger de fleste å være med, sier Iversen.

Han innrømmer at gitarfestivalen er forholdsvis liten.

Her får vi vist oss frem, både som bransje og kjede

– Under festivalen er det plass til 300 mennesker fredag og lørdag, men det er heldigvis noen flere som besøker salgsmessen. Vi har tro på at de som kommer er fornøyd og sprer det glade budskap, sier Iversen.

Årets utstillere på salgsmessen er EM Nordic, Algam Nordic, Fitzpatrick, Roland, Polysonic, Yamaha, Taylor, Crafton, Fender, TMA, Benum, Morgan Instrument og Deluxe Music.

– Nytt av året er at de besøkende på messen kan handle av Deluxe Music i tillegg til oss i 4Sound, sier Iversen.

4Sound har butikker i Bergen, Haugesund, Molde, Moss, Stavanger, Trondheim og på Gjøvik, samt på Alnabru og Schaus plass i Oslo.

 

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2025, som ble distribuert uke 25. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS