Patricia Thörnwall i Ankarsrum Kitchen AB og Robin Bahl i Nordic Brand Hub med den nye butikkløsningen til Ankarsrum. Foto: Stian Sønsteng

NY BUTIKKLØSNING FRA ANKARSRUM

– Vi håper mange butikker vil bruke vår nye løsning, som på en tydelig og fin måte viser våre kjøkkenmaskiner, sier Patricia Thörnwall og Robin Bahl.

Publisert Sist oppdatert

De representerer henholdsvis den svenske produsenten Ankarsrum Kitchen AB og deres norske distributør, Nordic Brand Hub, og vi møter dem i juni på opplæringsmessen Elon Expo i Örebro.

– Fjoråret var et toppår for Ankarsrum, som for alle andre, og vi har aldri tidligere solgt så mange maskiner i Norge. Dette skjedde uten at vi har breddet distribusjonen, sier Robin Bahl i Nordic Brand Hub.

– Hvor stort er det norske markedet i Norden?

Dette hever varemerket, og kjøkkenmaskinene

En tredel i Norge

– Dette er et svært viktig marked for oss, og Norge står for rundt en tredel av det nordiske markedet, mens hjemmemarkedet Sverige står for rundt halvparten, sier salgssjef Patricia Thörnwall i Ankarsrum Kitchen AB.

Hun sier Ankarsrum også totalt har hatt vekst under pandemien.

På Elon Expo viser de to samarbeidspartnerne en ny butikkløsning for de svenskproduserte kjøkkenmaskinene.

– Det er valgfritt om butikkene vil ta inn denne, og den viser på en tydeligere og finere måte produktene, og hvilke valgmuligheter kundene har. Rett og slett det folk ofte lurer på, som hvilke farger og tilbehør som er tilgjengelig. Dette hever varemerket, og kjøkkenmaskinene, sier Bahl.

Av de andre varemerkene Nordic Brand Hub distribuerer, er kniver fra Kai, glass fra Spiegelau og Nachtmann, stekepanner fra Fissler samt matter og duker fra Chilewich.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 4/2022, som ble distribuert 30. august. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS