Powers franchise-sjef Anders Normandbo grillet 4.000 pølser da Power åpnet butikk i Lille Grensen i Oslo den 13. mars. Foto: Tobias Rønningen/Power.

EKTE POWER I LITE FORMAT

– Dette er en fullverdig Power-butikk i et lite format, og vi er positive til kombinasjonen, sier franchiseansvarlig Anders Normandbo i Power Norge.

Han har tro på at El & Sport AS på Smøla vil lykkes med de to kjedekonseptene i samme butikk.

– Vi ser dette som en liten test på hvordan vi kan få et Power-konsept til å fungere på mindre steder. Det var viktig for oss at Power-avdelingen fremstår som en Power-butikk, med en midtvegg som skiller avdelingene. Med vårt Click & Collect-konsept får kundene på Smøla tilgang til hele sortimentet ved vårt sentrallager og Powers gode priser, samtidig som de kan forholde seg til den lokale handleren. Dette er en kjempestyrke, sier Normandbo til fagbladet Elektronikkbransjen.

Med vårt Click & Collect-konsept får kundene på Smøla tilgang til hele sortimentet ved vårt sentrallager og Powers gode priser, samtidig som de kan forholde seg til den lokale handleren

Også i Sykkylven er det en butikk der den lokale handleren har kjedeavtaler både med Power og Sport 1.

Vil tilpasse seg

– Denne butikken er noe større, med to adskilte lokaler med en åpning mellom. Fordelen for butikken er effektivitet, der man med mindre bemanning kan dekke to fagområder og dermed gi kundene et bedre tilbud. Jeg ser ikke bort fra at dette er noe vi kan bygge videre på. Selv om Power er et tydelig konsept med et tydelig sortiment ønsker vi å tilpasse oss markedet for de lokale handlerne, sier Normandbo.

Når det gjelder kombinasjonen med andre produktgrupper og bransjer, sier franchisesjefen at det tidligere var flere butikker i kjeden med større belysningsavdelinger, men her er det stort sett Haugesund som er igjen.


Les også:
El & Sport AS: Sport og elektronikk i samme butikk
Sport 1: Krevende med to bransjer

– Et annet eksempel er Power Porsgrunn, som åpnet i juni med en fantastisk suksess. Her har man i tillegg til Powers sortiment et bredere sortiment på hifi og bilstereo, i tillegg selger de musikkinstrumenter og -utstyr. Blant våre grossistkunder, som er lokale handlere som driver under eget navn, finner vi også andre kombinasjoner, sier Normandbo.

Power har i dag 61 handler- og 60 kjedeeide butikker.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 4/2019, som ble distribuert 28. august. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Til toppen