Sjef for TeliaSonera i Norge, Abraham Foss, har fått nesten 300.000 nye kunder i Netcom etter sammenslåingen med Tele2. Foto: TeliaSonera

FLYTTER TELE2-KUNDER

I løpet av det siste halvåret har 300.000 mobilkunder blitt flyttet fra Tele2 til NetCom, ettersom førstnevnte nå legges ned som merkevare.

I tråd med sammenslåingsavtalen mellom NetCom-eier TeliaSonera og Tele2 ble det besluttet at merkevaren Tele2 skulle legges ned i Norge i løpet av 2015.

Sammenslåingen ble godkjent av konkurransemyndighetene i februar i år, og de første kundene som takket ja til å bli NetCom-kunde byttet SIM-kort og ble overført allerede i mai, skriver selskapet i en pressemelding. De siste kundene ble overført i slutten av november.

Tilbakemeldingene vi har mottatt fra kundene har stort sett vært positive, men vi forstår også at noen kunder ikke har ønsket å bytte selskap

– Dette har vært et veldig ambisiøst og komplekst prosjekt, og ikke minst har det vært en kritisk milepæl for integreringsarbeidet etter sammenslåingen. Jeg er svært godt fornøyd med resultatet og arbeidet til alle som har bidratt. Vi ønsker alle gamle Tele2-kunder velkommen til oss og vi kan love at de vil kunne surfe raskt og nyte godt av et topp moderne mobilnett med over 95 prosent befolkningsdekning på 4G, sier Abraham Foss, administrerende direktør i TeliaSonera Norge som eier NetCom.

Men ikke alle Tele2-kundene ville være med NetCom videre.

– Tilbakemeldingene vi har mottatt fra kundene har stort sett vært positive, men vi forstår også at noen kunder ikke har ønsket å bytte selskap. Vi gleder oss til å ivareta og videreutvikle kundeforholdet til de som har valgt å bytte til oss, sier Hanne Løvstad, direktør for NetCom privat og tidligere direktør for Tele2.

Til toppen