Markedssjef Grete Klæboe gikk av med pensjon etter 37 år i BSH-systemet, her sammen med administrerende direktør Rune Tufte. Foto: Erik Andersen

«FRU BOSCH» TAKKER AV

Etter 37 år i BSH-systemet gikk markedssjef Grete Klæboe av med pensjon i midten av mai. Hun har vært en frontfigur for Bosch-merket.

Hun har hovedsakelig arbeidet innen feltet markedsføring. Klæboe begynte i verktøydivisjonen, var en kort periode i bildivisjonen og resten av den lange perioden har hun arbeidet med hvitevarer og småelektriske artikler.

– Hun har frontet Bosch-merket både innad i firmaet og utad. I tillegg har Klæboe hatt en meget sentral rolle innen datasystemene våre. Her har hun både utviklet eksisterende systemer og utviklet dette videre hos oss, sier administrerende direktør Rune Tufte i BSH Husholdningsapparater AS.

Jeg vil først og fremst takke for den fantastiske jobben hun har gjort for BSH og hjulpet oss til den suksessen vi har hatt

Han legger vekt på at mye av arbeidet innad går på datautvikling og i tillegg har Klæboe hatt en nøkkelposisjon i firmaets statistikkarbeid. Dette gjelder arbeid med tallmaterialet for alle produktene i BSH-systemet.

– Når hun nå slutter, vil jeg først og fremst takke for den fantastiske jobben hun har gjort for BSH og hjulpet oss til den suksessen vi har hatt. Klæboes hjerte for Bosch-merket har medvirket sterkt til den gode posisjonen det har i dag, spesielt innen elektrohandelen. Jeg vil også berømme hennes store arbeidskapasitet og vilje til å hjelpe alle i huset. Det blir trist å miste Grete både som kollega og person, sier Tufte.

Direktøren fremhever også Klæboes evner til markedsanalyser, noe hun også har utdanning i. Internt blir hun regnet som en av firmaets aller dyktigste på dataprogram som Excel.

– Her er hun på et nordisk nivå. Hvis noen av oss står fast, løser Klæboe problemene enten det gjelder interne utfordringer eller videreutviklingen av et program, sier Tufte.

Til toppen