Salgssjef Roger Berg (t. v.), markedssekretær Stine Bustgaard og administrerende direktør Alf Einar Nygård er stolte av kundeavisen sin.

GIR UT EGEN AVIS

Target United AS satser på partnersamarbeid med cirka 50 av firmaets 800 handlende kunder. Den viktigste fellesaktiviteten er en kundeavis som kommer seks ganger i året.

Avisen blir formgitt i eget hus og kan tilpasses den enkelte handler.

 

– Det begynte for tre og et halvt år siden. Vi hadde harde år økonomisk og måtte se oss om for spare penger. Da kom ideen om å lage en fast direkteutsendelse med aktiviteter for handlerne våre med egne produkter. Kundeavisene ble spesielt tilpasset den enkelte handler med navn og logo. I tillegg blir litt av plassen i kundeavisen satt av til kundens eget bruk. Forutsetningen er at dette produktutvalget ikke er i konkurranse med vårt eget.

 

Det forteller administrerende direktør Alf Einar Nygård hos Target United AS. Kundene Target henvender seg til med denne aktiviteten er med noen få unntak frittstående handlere. De fleste handlerne har produkter innen lyd og bilde, hvitevarer og data. Seks ganger i året lager Target denne avisen og meningen er altså å gjøre den ekstremt tilpasset handlerne. Den blir laget i tre varianter, en for dem som er sterke på småelektrisk, en for dem som satser mest på lyd og bilde og en for dem som jobber med begge deler. Kundeavisen er på fire sider A3-format som brettes to ganger, og opplaget er 250.000. De handlerne som bytter ut noe av innholdet i kundeavisen må betale litt av produksjonen. Prisene i kundeavisen er laget i samråd med den enkelte handler.

 

Egen produksjon

Kundeavisen blir produsert i eget hus.

 

– Vi er heldig som har markedssekretær Stine Bustgaard. Hun formgir kundeavisen og lager utkastene med salgssjef Roger Berg. Posten trykker og distribuerer avisen for oss, sier Nygård.

 

Meningen med avisens utforming og innhold er å gi den et mest mulig lokalt preg. Noen få av handlerne distribuerer avisen selv og bruker ikke Posten. Selv om kundeavisen er det viktigste elementet i partnerskapet, ser Nygård dette også som en mulighet til samarbeid mellom ulike bransjeaktører. Dette vil også kunne gi seg utslag i større innkjøp hos Target basert på felles ønske fra handlerne. Det er også planer om samlinger og felles arrangementer på sikt.

 

Totalt har Target United cirka 800 handlende kunder, og rundt 50 av dem er med i partnersamarbeidet.

 

Les også:

BRO FRA MOBIL TIL TV

MELISSA OG EXIDO TIL TARGET

 

Ontech GSM Mini er et "ring hytta varm-produkt". Produktet er kompakt med kombinert kontakt, GSM mottaker og bryterfunksjon. Den kan belastes med inntil 16 A. Systemet kan bygges ut med inntil syv mottagere fra samme SIM-kort. Signalene blir da gitt fra hovedmottaker til de andre slavekontaktene i huset. Hver enkelt kontakt kan styres uavhengig av hverandre. Signalinnstillingen til slavene styres fra hovedenheten. Hjemmefra blir slavene styrt ved at du først ringer opp hovedenheten og har en egen tallkode for hver slave. Pris for hovedenhet: 1.600,-, pris per slave: 700,-.
Til toppen