Tom Larsen (t. v.) og Håvard Solbakken er handlernes menn hos Expert og var som alltid sterkt tilstedet på Elektrofil med oransje t-skjorter og smilet på plass. Foto: Erik Andersen.

HANDLERNES MENN

Haavard Solbakken og Tom Larsen er handlernes menn hos Expert, og alltid sterkt til stede på Elektrofil.

– Det viktigste for oss er at handlerne får fokus på produktene de skal selge i butikken. Det er å gjøre salgsanalyse med kunden, la kunden få dekket sine behov ved å selge riktige produkter og det er kompetanse på det vi ser her på messen, sier Tom Larsen.

 

Motivasjon og innlæring er to av stikkordene han legger vekt på. Larsen sier seg imponert over innsatsen leverandørene viste på årets messe. Solbakken er enig:

 

– Leverandørene har lagt store resurser og mye penger og tid for å få denne utstillingen til. Det sier at det er mye kamp om kundene både i butikkene og på leverandørsiden mellom produsentene og oss i kjeden. Vi er veldig fornøyde. Dette er helt rått.

 

Både Larsen og Solbakken uttrykker tilfredshet med interessen handlerne viste på messen ved å være tilstede på alle presentasjoner og informasjonsmøter. Den sosiale delen av Elektrofil er også en viktig del av arrangementet. Begge gleder seg over at handlerne sier årets messe er bedre enn den i fjor.

 

– Handlerne blir motivert av å være her, påstår Solbakken.

 

Til toppen