NetCom samordnet kommunikasjon

Pressemelding fra NetCom 18. oktober 2010:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Ruster til kamp om storkundene

NetCom lanserer en fullverdig samordnet kommunikasjonsløsning i samarbeid med NextGenTel, og møter storbedriftenes økte krav til fleksibilitet og mobilitet.

Samordnet kommunikasjon (Unified Communication) samler bedriftens løsninger for tale, tekst, data og video i ett grensesnitt, og gir kommunikasjonsløsningene en felles plattform både teknisk og funksjonelt.   

- NetComs løsning tilrettelegger for rask samhandling på tvers av lokasjoner og prosjektgrupper, med tilgang til dokumentdeling, videokonferanse og vising av mobil- og møtestatus. Samordnet kommunikasjon reduserer responstiden, og støtter bedriftenes økende behov for fleksibilitet og mobilitet, sier leder for bedriftsløsninger i NetCom, Bjørn Tore Bakken.  

NextGenTel-samarbeid

Samordnet kommunikasjon etableres nå som eget forretningsområde innenfor NetComs bedriftssatsning, i tett samarbeid med søsterselskapet NextGenTel. NetCom etablerer samtidig en egen produktlinje, med åpning for integrasjon mellom eksterne systemer og NetComs mobile nettverksløsninger.

- Vi har testet løsningen over en halvtårsperiode, med flere kunder i pilot. Erfaringene viser at bedriftene samhandler bedre, raskere og mer effektivt ved hjelp av samordnet kommunikasjon, og vi er veldig glade for å være klare for en kommersiell utrulling av løsningen, sier, Bakken.

NetComs løsning er i dag integrert mot Microsoft Office Communications Server og Trio Enterprise Server, og integrasjon mot flere systemer lanseres fortløpende.

Fakta

* Med samordnet kommunikasjon (Unified communication) får bedriftens ansatte ett telefonnummer for PC-klient og mobiltelefon. Det samme nummeret vises uavhengig av om man ringer opp fra PC-klienten eller mobiltelefonen.

* Ved innkommende samtaler kan det ringe på både PC og mobiltelefonen samtidig, og man velger fritt hvor man vil svare.

* Statusvisning forteller om kollegaer er ledig eller opptatt i mobiltelefonen, om telefonen er slått av eller om kollegaen sitter i møte. Tjenesten henter og samler informasjon fra NetComs mobilnett og integrerte partnerløsninger.

* Verktøyet gir også tilgang til desktopvisning, dokumentdeling og videosamtale – alt i ett og samme grensesnitt.

* NetComs lønsing er i dag integrert mot Microsoft Office Communications Server og Trio Enterprise Server, og integrasjon mot flere systemer lanseres fortløpende.

Powered by Labrador CMS