Elite Foto omprofilerer sine butikker i løpet av sommeren og høsten, med ny logo og interiør. Her fra Trondheim Torg. Foto: Elite Foto

NY LOOK FOR ELITE FOTO

Fotokjeden bygger om til nytt konsept i flere av sine butikker, med fokus på bildeprodukter. Elite Foto frisker samtidig opp logoen sin.

Flere av fotokjedens butikker i Oslo og omegn har de siste månedene fått nytt konsept.

– Vi har frisket opp logoen vår, og sakte men sikkert får butikkene nye skilter og ny innredning. Det nye butikkonsept er klart, med fokus på bildeprodukter. Piloten vår er butikken på Trondheim Torg som åpnet i høst, og som har blitt en stor suksess, sier Kristine Lindstrøm, markedskoordinator i Elite Foto, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Det har vært store endringer i bransjen og fokuset er endret fra maskinvare til bildeprodukter

Fra kamera til fotoprodukt

Nå ruller konseptet ut i flere butikker, og først ut er Storo som pusset opp og åpnet i sommer, tett fulgt av Ski og Sandvika. Totalt er sju butikker i planleggingsfasen for oppgradering i løpet av kort tid.

– Vi er utrolig stolte over hvordan butikkene fremstår i det nye konseptet. Bilder er det vi lever av, og dette kommer veldig godt frem i nytt konsept. Kvalitet er også veldig viktig for oss, derfor er dette nå integrert i logoen vår, sier Lindstrøm.

– Hvorfor har dere valgt å omprofilere butikkene med et nytt konsept?

– Vi har hatt et par gode år bak oss, butikkene er solide og for første gang på lenge er de villige til å investere i en oppgradering. Det har vært store endringer i bransjen og fokuset er endret fra maskinvare til bildeprodukter. Med butikker spredt over hele landet har vi mange butikkdører, der kundene kan få bilder på ekte fotopapir på minutter. Vi er stolte av kvaliteten på bildeproduktene våre og det er disse produktene som blir fremhevet i det nye konseptet. Inspirasjon til bildevegg, som bilder i ramme og fotointeriør har fått hedersplassen i butikker med det nye konseptet, sier hun.

Det skal fokuseres mer på bildeprodukter i Elite Fotos nye konsept. Foto: Elite Foto
Det skal fokuseres mer på bildeprodukter i Elite Fotos nye konsept. Foto: Elite Foto

 

Positivt i Elite Foto

– Hvilke endringer kommer kundene til å merke når de går inn i en av de nye butikkene?

– De vil komme til en butikk som skal gi dem lyst til å gjøre noe med bildene sine. Mange går rundt med tilgang til store mengder bilder på mobilen eller i en skylagringstjeneste, sier Lindstrøm.

– Når kommer alle butikkene til å være oppgradert med den nye designen?

– Butikkene våre drives av franchisetakere og hver enkelt butikk tar en vurdering på når de skal bygge om. Nye logoer på alle butikk-fasadene er første prioritet. Vi ser at ny logo og profil som vi har jobbet frem det siste året gjør at mange ønsker å pusse opp, og flere av de små butikkene også tar en facelift. Det er god stemning i Elite Foto-gjengen og vi gleder oss til tiden fremover, avslutter hun.

Slik er Elite Fotos nye butikk på Ski blitt seende ut etter oppussingen. Foto: Elite Foto
Slik er Elite Fotos nye butikk på Ski blitt seende ut etter oppussingen. Foto: Elite Foto
Til toppen