SONY SOM NY på IFA-messen

Kjempen har reist seg igjen. Det var inntrykket Sony ga på årets IFA. – Optimismen er stor, sier Norgessjef Thomas Hanche-Olsen.

Etter å ha vært nede i en bølgedal der de blant annet har slitt med markedets mottakelse av ulike proprietære løsninger, viste Sony muskler på 6.000 kvadratmeter – IFAs største utstilling.

 

– Sony har lagt en tøff tid bak seg. Nå er optimismen stor, det kommer mye nytt og det ligger utrolige muligheter i markedet for oss. Jeg er veldig optimistisk på vegne av Sony. I Norge har vi fin vekst, både i forhold til våre planer og ikke minst i forhold til fjoråret. Økonomien er sunn, og vi når de fleste av målene vi setter oss, sier landssjef Thomas Hanche-Olsen.

 

– Hva er skjedd med IFA og Sony, dere har i år den største hallen her?

 

– Det handler om å markere seg. I fjor var vi lite til stede, men vi ser at IFA har tatt en annen retning og blitt mer internasjonal. Vi bruker dette som arena for å lansere nye produkter. Sonys toppsjef Sir Howard Stringer åpnet messen, og Sony bruker IFA for å få fart på den tyske organisasjonen, sier Hanche-Olsen.

 

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.7/2008

 

Til toppen