Sony VAIO L-serie

Pressemelding fra Sony 31. august

Utforsk din 3D-verden med den nye VAIO L-serien

24 tommer stor alt-i-ett-PC med 3D-berøringsskjerm

Med den nye VAIO L-serien med 3D-multimedia-PC-er fra Sony kan nå hele familien se på og skape spennende 3D-innhold.

Ta på deg de medfølgende oppladbare aktive 3D-brillene, som er de samme som brukes med de nyeste BRAVIA® 3D-TV-modellene. La så VAIO ta deg med inn i den raskt voksende verdenen av 3D-filmer, -spill, -videoer og -panoramabilder.

Med sin slanke og plassbesparende utforming utgjør VAIO L-serien med 3D et elegant tilskudd til ethvert oppholdsrom. I spissen for det flotte designet står en 24 tommer stor VAIO Display Plus-skjerm med full HD og LED-bakgrunnsbelysning. Den store skjermen gjør alle filmer, bilder, fotografier, musikk og spill levende med klarhet og kontrast, uansett om du ser på 2D eller 3D.

Utforsk mediebiblioteket ditt ved hjelp av den store LCD-multiberøringsskjermen. Bla gjennom filer, surf på nettet, zoom inn i og roter bilder med intuitive fingerbevegelser – helt uten musepeker eller meny. Skjermen er innrammet av en berøringsfølsom ”Edge Access”-ramme som gir deg tilgang til viktige funksjoner. Rammen har også innebygd 3D-sender, slik at det bare er å ta på seg de aktive brillene og nyte 3D-underholdning, helt uten ekstra maskinvare.

Den nye VAIO L-serien med 3D gir deg mange muligheter for underholdning. PC-en støtter 3D-innhold fra Blu-ray-filmer, spill og videoer, og du kan også se på panoramabilder i 3D som er tatt med Cyber-shot™- og α-kameraer fra Sony. Det finnes også en knapp på rammen som på et øyeblikk kan konvertere 2D-innhold som for eksempel Blu-ray-filmer til simulert 3D med ett tastetrykk.

VAIO L-serien inneholder nyeste utgave av den raske Intel® Core™ i7-prosessoren, og håndterer derfor dagens mediefiler uten problemer. Det nyeste grafikkortet fra NVIDIA® sørger også for at du får en tilfredsstillende HD-videoopplevelse når du spiller de nyeste PC-spillene som er utviklet for multikjerneprosessorer.

Den integrerte Blu-ray-brenneren lar deg lagre innhold i full HD på opptil 50 GB på én enkelt Blu-ray-plate, og uansett om du spiller spill eller ser HD-filmer i 3D supplerer S-Force Front Surround 3D underholdningsopplevelsen din med sin kraftige og naturtro lyd.

Det integrerte HD-webkameraet med ”Exmor”-teknologi gir deg et skarpt og klart HD-bilde, noe som forbedrer nettchat og videosamtaler.

Hvis du trykker på den hendig plasserte WEB-knappen er du på nett i løpet av sekunder. Det finnes også en ASSIST-knapp som starter opp programvaren VAIO Care, som hjelper deg med feilsøking og holder VAIO-PC-en din i toppform.

En HDMI®-utgang kobler VAIO L-serien til hvilket som helst HD-klart TV, slik at du kan se videoer, bilder, grafikk og spill på TV-skjermen. Denne PC-en er også den første alt-i-ett-PC-en med 3D-HDMI-inngang, som gjør at den kan vise 3D-video fra en tilkoblet PlayStation®3. Du kan med andre ord få se bilder og video fra både PlayStation®3-spill og andre tilkoblede HD-kilder – selv når PC-en ikke er slått på.

Med programvaren Family Paint 3D er det enkelt å lage fargerike 3D-illustrasjoner. Velg en bakgrunn, og komponer deretter ditt mesterverk på den store berøringsskjermen ved hjelp av de mange skisse-, male- og tekstverktøyene. Du kan justere dybden i opptil fem separate bildelag, og så beundre det flotte resultatet i 3D. Slik kan hele familien ha det gøy med å lage sitt eget 3D-innhold.

VAIO L-serien med 3D-multimedia-PC-er med 24 tommer stor skjerm fra Sony blir tilgjengelig for salg fra og med oktober, og får en veiledende utsalgspris på 15 000 kroner.

Model

VAIO VPCL22Z1E/B

Processor

Intel® Core™ i7 2670QM

OS

Genuine Windows® 7 Home Premium 64bit

Memory

8GB DDR3 SDRAM (1333MHz)

HDD

1TB Serial ATA 7200rpm

Screen

61cm (24.0”) VAIO Display Plus (Full HD 1920x1080) multi-touch plus "Edge Access"

Graphics

NVIDIA® GeForce® GT 540M with 1GB VRAM

Optical drive

Blu-ray Disc™ Drive with DVD SuperMulti

Others

WLAN 802.11b/g/n; Bluetooth® Ver 3.0 + HS; Hi-Speed USB 2.0 (x3), SuperSpeed USB 3.0 (x2); HDMI® Output (x1); HDMI® Input (x1); HD Web Camera powered by "Exmor"; S-Force Front Surround 3D; Dolby Home Theater® technology; Internal stereo speakers 5.5W+5.5W; DISPLAY OFF button, ASSIST button, WEB button, VAIO button; wireless keyboard and laser wireless mouse

Spesifikasjoner og funksjoner varierer fra modell til modell.