TRÅDLØSSYSTEM OG NETTAVLER fra Intelligent Minds

– Creatives spennende produktnyheter vil igjen få fart på salget. I tillegg kommer vi med nettavler til under 2.000 kroner.

Carl Erik Wessel Holst i Intelligent Minds Norway AS representerer Creative i Norge. I tillegg har selskapet tatt nettavler fra Elonex inn i sortimentet.

– Elonex er store på lesebrett for e-bøker og nettavler. Mange kunne nok tenke seg en Ipad til 7.000 kroner, men når de får prøve titommeren til Elonex til 2.000 kroner vil de kanskje si at dette er mer enn de har behov for. Du kan lese epost, surfe på internett og høre musikk til en langt mer overkommelig pris, sier Holst.

Nettavlene har trådløst internett og kommer i størrelser på sju og ti tommer, der førstnevnte koster 1.600 kroner For 500 kroner ekstra får man et skinnfutteral med tastatur.

Intelligent Minds er salgsorganisasjonen til Creative i Europa, og består stort sett av tidligere Creative-ansatte.

– I og med finanskrisen ble det opprettet et eget salgsselskap. I dag er vi rundt 20 personer, stort sett med én representant i hvert land. Hovedkontoret ligger i Danmark, og vi tar nå Elonex inn i sortimentet ved siden av Creative, sier Holst.

Han forteller at salget av Creative går stadig fremover i Norge, og mener den nye produktporteføljen lover godt.

Trådløsserie

Et viktig satsingsområdet er Soundblaster Wireless-serien. Sender og mottakeren har vært på markedet i nesten to år.

– Nå er vi endelig kommet med hele økosystemet, med utendørshøyttaler, stuehøyttaler, tilkoplingsenheten til Hifi-anlegget og hodetelefoner, sier Holst.

Senderen er hjertet i systemet. Denne koster 800 kroner, og overfører i stereo opptil 16 biters/48 KHz.

– Du kan ha 256 enheter koplet til innenfor en rekkevidde på 30 meter.Til og med våre mest kresne kunder sier kvaliteten er unik, sier Holst.

Creative viste også nye blåtannhøyttalere på IFA. D5 blir supplert med D100 og D200. Selskapet kommer med nye HD internettkameraer, med pris fra 250 til 1.200 kroner, godkjent for bruk sammen med Skype HD.

På Creatives IFA-stand var også spilleren Jonathan Fatality Wendel til stede. Han har arbeidet med Creative i fire år, og vært med på utviklingen av alt fra lydkort til hodetelefoner for spillere.

– Han sørger for at de små detaljene er riktig, de avgjørende tingene som skiller en vinner og taper. For eksempel er lyden viktig slik at man kan posisjonere seg på rett sted i spillet. Dessuten må hodetelefonene sitte riktig når man spiller i flere timer i strekk.Samarbeidet med Fatality har satt Creative på kartet for denne målgruppa. Han er spillverdenens Tiger Woods, sier svensk salgssjef Marcus Johansson i Intelligent Minds.

Powered by Labrador CMS