VI HAR DE BESTE KATALOGENE

– Vi kommer med produkter og løsninger som bransjen har lett etter.

– Dessuten har vi de kanskje beste og mest oversiktlige katalogsystemene.

Salgssjef Haakon V. Saga har tro på bilunderholdingskonseptet til i Armour Nordic. Siden han ble ansatt i februar, har han vært alene på laget i Norge. Nå søker selskapet, som har hovedkontor i Gøteborg, etter en kollega til ham innen hjemmeunderholdning.

– Når det gjelder bilstereo, har vi fokusert på kjernen. Vi har tilknyttet oss noen større distributører, og er allerede representert hos en god del av spesialistene. Vi ønsker distribusjon i bilrekvisita-forretningene og elektronikkjedene, samt i mobilbransjen når det gjelder våre håndfriprodukter, sier Saga.

Han er opptatt av at Armour Nordic tilbyr papirkataloger med bilde av hvert eneste produkt, i tillegg til databaser på internett som er sortert etter bilmerke. Her vises det også bilder av produktet, sammen med øvrig informasjon.

Vil bli markedsledende

– Vi arbeider aktivt for å bli markedsledende for tilbehør og integrasjon, og har alt arbeidsverktøyet som skal til – både for oss og kundene. Ofte kan det være vanskelig å finne riktig produkt for kundene, slik at tiden det tar ikke svarer seg. Vi arbeider derfor for at det skal være enkelt, sier Saga.

Armour Nordic er i følge Saga markedsledende i Sverige, og som navnet sier har selskapet ambisjoner om å bli en nordisk aktør. Foreløpig er Norge det eneste øvrige landet de har etablert seg utenfor Sverige. Armour Nordic er et datterselskap av britiske Armour Group, med hovedsete i Kent. Gruppen består av divisjonene Armour Auto og Armour Home.

– Rundt 80 prosent av produktene vi leverer i Norge er våre egne, og cirka 40 prosent kommer fra våre fabrikker i England, sier Saga.

I sortimentet finner vi blant annet varemerkene Autoleads (tilbehør til bilstereo), Connection (tilbehør til bilstereo), Metra (tilbehør), Audison (forsterkere og integrasjonsbokser), Dension (integrasjonssystem for Ipod i bilen), Veba (skjermer, DVD-systemer, ryggekamera og –sensorer), Mutant (høyttalersystemer) og Orion (amerikansk bilstereo i øvre sjikt).

Integrasjon er svaret

– Vi har produkter som er fremtidsrettet i forhold til integrasjon i bil. Det er viktig å se på hva vi som driver med bilunderholdning skal selge om ti år. Mitt svar er integrasjon; optimering av det fabrikkmonterte utstyret som sitter i bilene. Fremtiden er ikke hovedenheter, sier Saga.

Han startet som ordremottaker i bilrekvisitakjeden Meca i 2006, og hadde den gang mye med Blaupunkt å gjøre. I mars 2008 gikk han til Blaupunkt, og arbeidet der til november i fjor da de omstrukturerte og i praksis la det sitt norske kontor.

Saga har lyst til å fremheve to håndfriløsninger fra Io, som er Armour-gruppens eget merke.

– Vi tilbyr et fastmontert system til 2.000 kroner som både kan streame musikk fra mobilen og overføre samtaler. Io Visor er en blåtannløsning som festes til solskjermen. Prisen er 500 kroner, noe som ligger langt under konkurrentene, sier Saga.

Powered by Labrador CMS