Bosch Serie 8

Pressemelding fra BSH 3. september 2014:

Bosch lanserer Serie 8 i ovner:

Enkel matlaging med avansert teknologi

På IFA 2014 presenterer Bosch ovnsserien som vil gjøre god matlaging enda enklere. Den nye Serie 8 fra Bosch er utviklet med fokus på å møte de høyeste krav innen kvalitet, ytelse, effektivitet, holdbarhet og brukervennlighet. Velkommen til en rikere kjøkkenhverdag.

Bosch sitt nye flaggskip innen hvitevarer, Serie 8, sørger for at perfekte bake- og stekeresultater oppnås på forbløffende enkelt vis.

Optimal steking og baking

De nye hvitevarene fra Bosch kommer med en rekke funksjoner som gjør apparatene ideelle til baking og steking. Den patenterte PerfectBake-sensoren måler fuktighetsgraden i bakervarene, og justerer bakeprosessen automatisk for optimalt resultat. Eksempelvis slår ovnen seg automatisk av når baksten er ferdig. Hvitevarene er også utstyrt med PerfectRoast steketermometer, som ved å måle kjernetemperatur perfeksjonerer stekingen av kjøtt, fjærfe og fisk. Funksjonen PerfectRoast måler ikke bare temperaturen på ett enkelt punkt, men på tre forskjellige, og eliminerer feilverdier som kan oppstå dersom temperaturen eksempelvis måles i bein.

4D varmluftsovn: Mer enn bare varm luft

Serie 8 innehar også et nyutviklet 4D-varmluftssystem. I dette systemet blir varm luft distribuert jevnt rundt i hele ovnen ved hjelp av en ny type vifte som roterer i begge retninger. I motsetning til tradisjonelle ovner sørger dette for at man ikke lenger trenger å tenke på optimal hylleposisjon. Ovnens nye funksjon for dampinjeksjon er godt nytt for matentusiastene, og garanterer at maten blir sprø på utsiden og saftig på innsiden. Vil man strekke seg enda lenger, kan man gå for Serie 8 sine kombidampovner. Disse ovnene kommer med en fullverdig dampkoker integrert, og gir brukeren mulighet til å operere med enten kombidamp (varmluft med dampinjeksjon) eller vanlig damp.

Pålitelig kjøkkenassistent

Bosch har utstyrt sine innebygde ovner med et fremtidsrettet og intuitivt kontrollkonsept. For kontroll og navigering benytter man et roterende hjul som man enkelt navigerer seg gjennom menysystemet med. Alternativet Bosch Assist er også tilgjengelig, som ved et enkelt tastetrykk velger den beste tilberedningsmåten av maten. Bosch Assist vil enten aktivere PerfectBake-sensoren eller gi råd om hvilken varmefunksjon man bør velge. Ovnen har også et integrert rensesystem som gjør rengjøringen til en lek.

Energieffektivitet i fokus

De nye ovnene i Serie 8 er svært energieffektive. I tråd med forbrukeres miljøkrav er energieffektivitet i høysetet når Bosch utvikler sine hvitevarer – eksempelvis med sin økonomiske LED-belysning samt EcoSilence Drive-motorene. Serie 8 imponerer ikke bare med lavt energiforbruk, men også gjennom sin ytelsesevne og sitt stilrene design.

Fleksibel, premium oppvaskmaskin

Bosch presenterer i tillegg en ny premium oppvaskmaskin i Serie 8. Den nye oppvaskmaskinen kombinerer elegant design med effektiv og brukervennlig teknologi. Kontrollpanelet er vaskemaskinens trumfkort, ergonomisk plassert øverst på døren. Det klare displayet gjør håndtering av oppvasken enklere, og gir i tillegg brukeren informasjon om maskinens ulike funksjoner. På innsiden er maskinen utstyrt med nye VarioFlex Pro-kurver, for mer fleksibilitet og større kapasitet.

Den nye Serie 8 vil være tilgjengelig i Norden fra april 2015. Bosch vil holde en eksklusiv pressevisning av serien i København i uke 6, 2015.