SKRUR OGSÅ FOR KONKURRENTENE

– Når man holder til ute i distriktene, og det er lang vei til nærmeste verksted, må man ta de oppdragene som er her.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Trond Olsen, daglig leder ved BR Servicepartner AS. Selskapet har samme eier som Elkjøp Leknes, Ballstad Radioservice, som Olsen eier sammen med søsteren Tone Pedersen og broren Gunnar Olsen. I 1996 flyttet verkstedet fra Ballstad til Leknes for å komme nærmere kundene. I tillegg til Trond Olsen kommer tre reparatører og en kontormedarbeider på halvtid.

– Vi har et verksted på 150 kvadratmeter, tar service for de fleste leverandørene, og flere lokale aktører sender kundene sine til oss, sier Olsen som også er styreleder i eierselskapet.

– Andre bruker serviceverkstedet som et konkurransefortrinn?

Siden vi skilte verkstedet ut som et eget selskap har vi sagt at det skal leve sitt eget liv

Betaling og pant

– Siden vi skilte verkstedet ut som et eget selskap har vi sagt at det skal leve sitt eget liv. I 15 år holdt vi til i egne lokaler, det er først etter at vi bygde nytt her på Leknessletta at vi fikk samlokalisering med Elkjøp. Vi drives fortsatt som et eget selskap, selv om vi benytter felles fasiliteter som spiserom og garderobe. Vi skrur hovedsakelig hvitevarer, når brunevarene er utenfor garanti kjøper jo folk nytt. Men vi monterer varmepumper, parabolantenner og antenner til bakkenettet, sier Olsen.

I tillegg har BR Servicepartner avtaler med Nets og Infocare, og utfører service på alt av betalingsterminaler i Lofoten.

– Her er vi ofte på et firetimers-nivå, fra kunden melder feil til terminalen skal være byttet. Vi tar også all service for Tomra på alt av panteautomater i regionen, sier Olsen.

Han anslår at panteautomater og bankterminaler utgjør 20 prosent av omsetningen til verkstedet.

I tillegg til kommunene Vestvågøy, Flakstad og Moskenes dekker verkstedet Vågan, med Svolvær, Kabelvåg og Henningsvær som de store tettstedene.

Les også:

Elkjøp doblet med nybygg

Powered by Labrador CMS