CANON

I motsetning til de øvrige prisene, som er stemt frem av fagjuryer og våre lesere, har en egen jury avgjort hvem som er kåret til årets annonsør i fagbladet Elektronikkbransjen

Publisert Sist oppdatert

Juryens begrunnelse: Kåringen av årets annonsør i fagbladet Elektronikkbransjen har denne gangen vært knallhard. Vi har mange gode kandidater som har vist seg fram med meget flotte og kreative annonser. Etter en grundig gjennomgang satt vi igjen med fire nominerte annonsører. Utfordringen var å velge den som stikker seg ut på best måte. Vi hadde heftige diskusjoner og lange samtaler før juryen endelig kunne si seg enige. Årets annonsør 2012 har vi kommet fram til skal være Canon.

Vi har valgt Canon på grunn av at de er kreative i sin utforming av annonsebudskapet, har fine og pene annonser og viser god variasjon. Sist nevnte er et pluss fordi du som leser oppdager noe nytt fra dem stort sett hver gang. Deres annonser gjør også sitt til at du stopper opp for å titte litt ekstra på det de viser fram.

Jury: Cathrine Pedersen fra fagbladet Elektronikkbransjen, Geir Berntsen fra HS Media som har over 15 års fartstid i mediebransjen og annonsesjef Inge Krav.

Deres annonser gjør også sitt til at du stopper opp for å titte litt ekstra på det de viser fram.

TIDLIGERE VINNERE

2011 - Nokia

2010 - LG Electronics

2009 - Kenwood (småelektrisk)

2008 - Tura Scandinavia

2007 - Wilfa

2006 - Casio. Det ble også delt ut en spesialpris, Årets frekkis, til Philips

2005 - Siemens (BSH Husholdningsapparater)

Les mer om vinnerne i de andre kategoriene:

Årets småelektriske: Wilfa Juicemaster

Årets hvitevare: Siemens flexinduksjon

Årets fotoprodukt: Canon EOS 650D

Årets tilbehør: Belkin Music Receiver

Årets mobiltelefon: Samsung Galaxy S III

Årets dataprodukt: Samsung Galaxy Note 10.1

Årets skjønnhetsprodukt: Withings Wifi Body Scale

Årets TV-produkt: Samsung 8-serien

Årets spill: Fifa 13

Årets film: Kon-Tiki

Årets lydprodukt: Samsung DA-E750

Årets annonsør: Canon

Årets julegave: Samsung Galaxy S III