LENOVO ØKTE 31 PROSENT

Lenovo økte siste kvartal 2014 inntektene globalt med 31 prosent. Også i det norske PC-markedet gjør selskapet det godt.

Publisert Sist oppdatert

– I Norge har Lenovo ytterligere styrket posisjonen som nummer to i det totale PC-markedet. Her vokser vi aller raskest i bransjen, til en markedsandel på 22,7 prosent. Jeg er også veldig stolt over at vi innehar andreplassen i forbrukermarkedet med en markedsandel på 21,2 prosent, en vekst tre ganger raskere enn markedet, sier daglig leder Anders Lersveen i Lenovo Norge i en pressemelding.

Globalt hadde selskapet siste kvartal 2014 inntekter på 14,1 milliarder amerikanske dollar, en økning på 31 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

– Det er en stor glede å dele resultatene våre fra sist kvartal. Vi oppnådde mange milepæler mellom oktober og desember, hvor de viktigste var den endelige fullføringen av oppkjøpene av Motorola og x86-server divisjon fra IBM. Vi er godt i rute med integrasjonen av disse to selskapene. Dette danner et solid fundament for videre ekspansjon lokalt, hvor målet er en enda mer komplett og variert produktportefølje, sier Lersveen.

Målet er en enda mer komplett og variert produktportefølje