Plantronics CS500 og Savi 700-serien

Pressemelding fra Plantronics 19. november 2014:

Plantronics trådløse DECT-hodesett er de første i markedet som møter de siste sikkerhetsstandardene

CS500 og Savi 700-serien blir markedets sikreste, trådløse DECT-hodesett

Plantronics annonserer at deres trådløse DECT-hodesett for bedriftsmarkedet, CS500 og Savi 700-serien, er de første hodesettene på markedet som har blitt sertifisert av DECT Forum for å møte deres siste sikkerhetsstandarder. DECT Forum en bransjegruppe som fokuserer på utviklingen og forbedringen av trådløs telekommunikasjonsteknologi. Ved å implementere de siste anbefalingene rundt forbedret sikkerhet fra DECT Forum fortsetter Plantronics å lede utviklingen innen hodesett-teknologi både når det gjelder funksjonalitet og sikkerhet.

De nye standardene som ble annonsert i januar 2013 gir retningslinjer for sertifiseringsprosessen som går ut på å forbedre sikkerheten innenfor åtte områder, inkludert autentisering, kryptering, samtaleoppsett, samtalefremgang og nedkobling. For å oppnå DECT Forums sikkerhetssertifisering må produktet være i overensstemmelse med alle anbefalingene og leveres inn for verifisering på en godkjent testlab.

– Lanseringen av sertifiseringsprogrammet lar DECT-leverandører få sitt utstyr sikkerhetssertifisert opp mot de siste standardene, noe som gjør at de kan forsikre sine kunder om at deres kommunikasjon er sikker. Vi er fornøyd med at medlemmer som Plantronics omfavner de nyeste standardene og jobber med oss for å sertifisere sine produkter, sier Andreas Zipp, formann i DECT Forum.

– Vi har et høyt fokus når det kommer til å levere markedets mest robuste løsninger til våre kunder, både fra et funksjons- og et sikkerhetsperspektiv. Gjennom vårt tette samarbeid med DECT Forum har vi nok engang bevist hvorfor CS500 og Savi-serien er blant de mest populære hodesettene for bedrifter, sier Bill Loewenthal, visepresident for bedriftsløsninger hos Plantronics.

Sikkerhetssertifiserte CS500 hodesett er tilgjengelig allerede nå, mens den sertifiserte Savi 700-serien vil være tilgjengelig mot slutten av året.

Oppdaterte Savi 400-produkter vil være tilgjengelig i begynnelsen av 2015. For allerede eksisterende Savi-produkter kan de nye sikkerhetsstandardene lastes opp via firmwareoppdateringer når disse er tilgjengelige.

Den anerkjente Plantronics CS-serien setter en ny trådløs standard for kontorbruk med CS500-serien. Serien leverer en trådløs rekkevidde på opp til 120 meter, stilren design og forbedret ytelse, samtidig som den kommer med den samme hands-free-løsningen som har gjort CS-serien til en bestselger i snart ett tiår. For mer informasjon, vennligst se: www.plantronics.com/uk/product/cs500.

Savi 700-serien leverer det mest intelligente, trådløse hodesettsystemet på markedet. Serien gir mulighet til å koble seg opp til flere enheter, gir brukere tilgang på et bredt utvalg bruksalternativer og en trådløs rekkevidde på opp til 120 meter.

For PC-baserte brukere er Savi 400-serien den eneste portable DECT-hodesettløsningen for unified communication, og den tilbyr et bredt utvalg bruksalternativer, fantastisk lydkvalitet og en trådløs rekkevidde på opp til 100 meter.

For mer informasjon om DECT Forum og det nye sertifiseringsprogrammet, vennligst se: www.dect.org.