Electrolux UltraOne

Pressemelding fra Electrolux 4. desember 2013:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

«Best i test» støvsuger blir enda bedre!

Electrolux lanserer siste generasjon av sin nye UltraOne® støvsuger. Med over 40 nye forbedringspunkter, har Electrolux’ mestvinnende  «best i test» støvsuger nå blitt enda bedre! Den er lettere, mer stillegående, enklere å håndtere og ikke minst har den flere spennende sluttstykker for ulike rengjøringbehov.

Electrolux’  markedsundersøkelser viser at ytelse, lydnivå og brukervennlighet er viktigst for forbrukere ved kjøp av ny støvsuger.

– Den nye generasjonen UltraOne er ytterligere forbedret på alle disse områdene. Det er en krevende oppgave å lage en premium støvsuger en kilo lettere og flere desibel mer stillegående, uten at det går på akkord med ytelsesgrad. Men våre ingeniører og designere har lykkes med denne utfordringen og det er vi stolte av, sier kategorisjef Nina Lorentzen i Electrolux Norge.

Høy ytelse, enkel i bruk og lite støy

Hemmeligheten bak førsteklasses ytelse handler ikke bare om kraftig motor men også om luftstrøm, sugeevne og støvopptak. Den nye UltraOne kommer med et nytt effektivt AeroPro ™ Extreme gulvmunnstykke, designet for optimalt støvopptak på alle flater. Et lukket HEPA 13 filtersystem gir optimal støvfiltrering og ytelse.

Nye UltraOne er brukervennlig. Ikke bare er den lettere. Den har 12 måneders kabellengde for ekstra lang rekkevidde og myke roterende hjul som gjør at støvsugeren ruller uanstrengt over dørterskler og rundt møbler. Betjeningsknappene er plassert på siden av støvsugeren som gjør den enklere å manøvrere, også med bena. Støvsugeren kommer med et ergonomisk bære- og manøvreringshåndtak og et større informativt display med intuitiv grafikk. Den har også 3 alternative ”klips” for både horisontal og vertikal parkering.

Takket være den nye Silent Air Technology ™ er støynivået redusert med 2 desibel, sammenliknet med foregående og likelydende modeller.

UltraOne® kommer i fire ulike modeller med litt forskjellig display og tilleggsutstyr tilpasset ulike rengjøringsbehov; Den nye serien tilbyr en egen modell med et eget munnstykke til fjerning av dyrehår fra tekstiler. To modeller har fjernkontroll på håndtaket og ekstra munnstykke for parkett og dyp rengjøring av tepper.

Moderne design

Utformingen av nye UltraOne følger selskapets nye designspråk, ”FLOW”, som nå implementeres på tvers av alle Electrolux’ ”Floor Care” produkter. FLOW illustrerer den naturlige veien luftstrømmen følger gjennom en støvsuger.

– Våre designere hentet inspirasjon fra måten luften former seg rundt en bil i en vindtunnel, og hvordan en vannstråle baner seg vei gjennom fjell og daler. Det nye designet fremhever produktets naturlige og kraftige uttrykk, og skaper en identitet som gir et naturlig blikkfang i butikkhyllene, sier Lorentzen.

I tillegg til den vanlige fargekolleksjonen med friske og trendy farger, introduseres nye UltraOne i oransje farge som gjerne assosieres med ytelse i sportsverden.

– Dette er et fargeelement som gir et naturlig blikkfang, men enda viktigere, forsterker sentrale brukerfordeler som gjør det lettere for forbrukerne å forstå hva dette produktet handler om, sier Lorentzen.

Den nye UltraOne er tilgjengelig i butikkene fra november 2013, med en veiledende utsalgspris fra XXX kroner.

Best i test i 12 land

Den første generasjonen av UltraOne ® støvsugere ble lansert i 2009. Med fokus på ytelse, brukervennlighet og lite støy har støvsugeren gått sin seiersgang i Europa og er kåret til ”best i test” i hele12 europeiske markeder* Produktet har også vunnet den prestisjetunge iF product design award.

Powered by Labrador CMS