Power har siden i sommer solgt strømavtaler fra sitt eget selskap, Eletra Energy. Foto: Power

POWER MED STRØMSELSKAP

– Vi mener vi har alle forutsetninger for å kunne levere gode strømavtaler med lave priser, sier Thomas Alexander Braathen i Eletra Energy.

Publisert Sist oppdatert

Han er daglig leder i Powers nye strømselskap, som siden i sommer har solgt strømavtaler via egne butikker.

– I motsetning til andre leverandører, sitter vi allerede på supportfunksjoner, distribusjonskanaler og mange hundre dyktige og sertifiserte selgere i våre varehus. Dette gjør oss i stand holde kostnadene nede, slik at vi kan levere lavere priser til kunden, sier Braathen i en pressemelding.

Når Power går inn i strømmarkedet, er det med spotprisavtaler til privatmarkedet. I sommer ble Eletra Energy medlem av bransjeorganisasjonen Fornybar Norge, og Braathen sier i pressemeldingen at Eletras spotavtaler vil følge standardavtalen Fornybar Norge har utviklet i samarbeid med bransjen.

Vi skal tilby spotpris, og kun det

 

Kun spotpris

Selskapet tilbyr to avtaler med 12 måneders prisgaranti, lav månedsavgift og lavt påslag, heter det.

– Hele vår forretningsmodell går ut på å tilby strømavtaler som er ryddige, transparente og enkle å forstå – både for kundene og for våre medarbeidere. Vi skal tilby spotpris, og kun det, sier Braathen.

Braathen mener at der Power har vært en utfordrer i elektronikkbransjen, skal de nå utfordre strømmarkedet på samme måte.

– Vi har satt oss et litt hårete mål om å bli en av de fem største strømleverandørene i Norden i løpet av fem år. Skal vi klare det, må vi ha konkurransedyktige priser og de mest fornøyde kundene. Det er det vi skal jobbe mot, sier Braathen.

 

Solid kundebase

Ifølge pressemeldingen har selskapet har brukt god tid på lanseringen, for å kvalitetssikre både produktene og opplæringen.

Daglig leder Thomas Alexander Braathen i Eletra Energy. Foto: Power

– Det har gjennom lang tid vært en bransjeglidning der strømselskapene tilbyr elektronikkprodukter og tjenester som smart elbillading. Vi har solgt strøm siden 2012, sitter på lang erfaring og god kompetanse på begge områder, så det er naturlig for oss å bevege oss inn i samme marked. Samtidig har det også vært viktig å sikre at produktet er godt for kundene, sier Braathen.

Han mener Powers suksessoppskrift vil være en solid kundebase, god kunnskap om strømmarkedet og et stort moderselskap i ryggen.

– Målet vårt er å gjøre det enkelt og trygt å kjøpe strøm, sier Braathen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2023, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

 

Powered by Labrador CMS