KONSERNSJEFEN DUKKER OPP I REKLAMEFILM

Fra innspillingen av reklamefilmen der konsernsjef Fredrik Tønnesen dukker opp i et portrettbilde. Foto: Elkjøp

I Elkjøps reklamefilm for PCer med kunstig intelligens, dukker et portrettbilde av konsernsjef Fredrik Tønnesen opp i bakgrunnen.

Publisert
Salgsdirektør Farshad Samsami. Foto: Elkjøp

– Jeg lo godt da jeg fikk se det, men dette er et pek fra «gode» kolleger og absolutt ikke noe jeg har bestilt selv. Når det er sagt er jeg imponert over portrettet Copilot har fått til av meg, og jeg vurderer om det skal få plass på kontoret, sier Fredrik Tønnesen.

Reklamefilmen viser en inspirasjonsløs hobbykunstner, som med et tastetrykk i Copilot+ transporteres til et ekstravagant miljø fra barokken. Og der, i bakgrunnen, er Elkjøps konsernsjef Fredrik Tønnesens portrett plassert på et staffeli.

I en pressemelding fra Elkjøp heter det at filmregissører ofte skriver seg selv inn i egne produksjoner, en cameo, og at Tønnesen bedyrer at han ikke har hatt noe med stuntet å gjøre.

 

Fremtiden er her

Det er et oppdrag for å gjøre fantastisk KI-teknologi tilgjengelig, forståelig og nyttig for alle

– Vi har selvfølgelig brukt masse KI i utarbeidelsen av denne kampanjen, og hadde vi også det litt moro på sett. I tillegg til å gjøre et pek med sjefen, fikk vi her også vist hva som kan gjøres med produktene vi og partnerne våre lanserer, sier Farshad Samsami i pressemeldingen.

Han er salgsdirektør for dataprodukter i Elkjøp Nordic, som kjører en nordisk kampanje kalt «Mer PC».

– For Elkjøp er dette mye mer enn en kampanje eller en produktlansering; det er et oppdrag for å gjøre fantastisk KI-teknologi tilgjengelig, forståelig og nyttig for alle. Fremtiden er her allerede, og sammen med partnerne våre skal vi gjøre KI enkelt og relevant for alle, uansett teknologibakgrunn, sier Samsami i pressemeldingen.

Konsernsjef Fredrik Tønnesen er lurt med i et portrettbilde i Elkjøps reklamefilm. Foto: Skjermdump

 

Powered by Labrador CMS