BAKKE NY SJEF I ELKJØP

Atle Bakke er ny administrerende direktør i Elkjøp Norge. Han overtar etter Andreas Niss, som ble fristet av et tilbud fra Elektroimportøren.

Publisert Sist oppdatert

Bakke tok over sjefsstolen etter Niss den 12. august. Siden 2005 har Bakke vært driftssjef (Operating Manager) i kjeden.

– Markedet har aldri vært så spennende og utfordrende som nå, og Elkjøp har aldri hatt en mer solid posisjon enn i dag. Vi øker både omsetningen og kundetilstrømningen hvert eneste år. Min oppgave er først og fremst å sørge for at kunden fortsetter å foretrekke Elkjøp når de skal handle elektronikk og husholdningsprodukter. Den oppgaven ser jeg fram til, sier Bakke i en pressemelding.

Niss har vært i Elkjøp i drøyt åtte år, i over fire av disse har han vært administrerende direktør.

Blant annet legges det store ressurser i mobiltilpassede nettsider, siden en stadig større andel av trafikken kommer fra mobiltelefoner

– Er det noen dramatikk i forbindelse med at du nå slutter?

– Avgangen er veldig lite dramatisk. Jeg tok avgjørelsen uten å snakke med sjefen, konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch i Elkjøp Nordic, siden jeg fryktet han ville overtale meg til å fortsette, og det er jo ikke så lett å slutte i Elkjøp. Vi var enige om at den lange sommerferien var en passende anledning for meg å slutte, sier Niss til fagbladet Elektronikkbransjen.

Satser tungt på netthandel

Han er spesielt fornøyd med utviklingen Elkjøp har hatt i forhold til kundebehandling og omdømme.

– Elkjøp er veldig mye bedre likt i dag enn for fem år siden. Jeg har hatt det helt fantastisk i Elkjøp, er veldig fornøyd med alt, men jeg har alltid hatt en drøm om å starte noe eget. Elektroimportøren er riktignok ikke mitt, men selskapet har store visjoner og ambisjoner om å bygge opp en kjede med elektroinstallasjonsmateriell både til installatører og konsument. Dette er en mulighet som ikke dukker opp så ofte, og investeringsfondet Herkules Capital som nylig kjøpte selskapet vil støtte oss med sine ressurser og kompetanse. Elektroimportøren har et litt upolert konsept vi kan videreutvikle og rulle ut i resten av landet, sier Niss.

Bakke sier Elkjøp fremover vil gjøre store investeringer i både de fysiske varehusene og nettbutikken.

– I år oppgraderer vi rundt 20 av varehusene våre, og vi investerer tungt i en enda bedre nettbutikk. Blant annet legges det store ressurser i mobiltilpassede nettsider, siden en stadig større andel av trafikken kommer fra mobiltelefoner, sier Bakke i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS