LOJALE KUNDER STÅR FOR HALVDELEN

Lars Erik Viflat er nordisk ansvarlig for CRM og kundeopplevelser. Foto: Power

– MyPower-kundene står for nesten halvparten av Powers omsetning i Norge, sier Lars Erik Viflat, nordisk ansvarlig for CRM og kundeopplevelser.

Publisert

–I løpet av én helg i november fikk vi over 15.000 nye MyPower-medlemmer i Norge. Det er ny rekord for oss, sier Lars Erik Viflat, i en pressemelding som ble sendt ut 7. desember.

Medlemsveksten kom etter at elektrokjeden kjørte sin første kampanje med eksklusiv rabatt for MyPower-kundene.

Viflat er ifølge pressemeldingen en av motorene bak lojalitetsprogrammet MyPower, som i løpet av knappe to år har bygget opp en base på over 1,9 millioner medlemmer i Norden.

Du får to prosent i fremtidig rabatt, og ferdig med det!

– Vi bygget opp MyPower på rekordtid da verden stengte våren 2020. På veien var vi innom mange ideer, og vi endte på en løsning vi mener er bransjens beste, og som har kunden i fokus. Det er ikke mange lojalitetsprogrammer som gir deg en opptjening på to prosent i fremtidig rabatt hver gang du handler, og det har kundene fått øynene opp for, sier Viflat i pressemeldingen.

Enkle vilkår

Han sier norske kunder per i desember har 46 millioner kroner stående på sine MyPower-kontoer, som kan benyttes som rabatt under julehandelen.

– Her kan det være mye å spare for mange i en ellers dyr tid, sier Viflat.

I snitt handler MyPower-medlemmene 3-4 ganger i året, mot 1-2 ganger hos kunder som ikke har meldt seg inn.

– MyPower-kundene står nå for halvparten av Powers omsetning i Norge. Gode fordeler, og muligheten til å opptjene en rabattsaldo som monner, har vært nøkkelen, i tillegg til at kundeprogrammet er enkelt å forstå. Du får to prosent i fremtidig rabatt, og ferdig med det! sier Viflat i pressemeldingen.

– Vi har hørt om kunder som har handlet alt hos oss i en periode, og så cashet ut en komfyr gjennom saldoen sin i etterkant. Så det er faktisk store summer å hente for kundene, sier Viflat.

Han mener mange lojalitetsprogrammer har innviklede vilkår og for dårlige fordeler.

MyPower-kundene står nå for nesten halve omsetningen i kjeden. Her fra Power Lørenskog. Foto: Power

Et større løft

– Skal man klare å skape lojale kunder, må man sette seg selv i kundens sko. Klarer man å skape en lojalitet gjennom god kundebehandling og et belønningssystem, vil kundene i større grad velge oss når de skal handle. Og det kommer jo både selskapet og kundene til gode. At vi har en avmeldingsrate på under én prosent, er en bekreftelse på at kundene verdsetter konseptet, sier Viflat i pressemeldingen.

Her heter det også at MyPower kun en del av et større løft på kundesiden i Power. Det siste året er det blitt igangsatt store prosjekter for kundeservice, hjemleveringstjenester og pant på elektronikk.

– Powers vekstreise har vært rask og bratt, med mange nye butikker og medarbeidere med på laget på kort tid, midt i en pandemi. Nå har vi gjennomført et større kompetanse- og opplæringsløp som vi ser har gitt store resultater i form av kundetilfredshet. Den reisen gleder vi oss til å fortsette, sier Viflat i pressemeldingen.

Han sier det er store planer for MyPower-programmet fremover.

– Vi skal fortsette å utvikle MyPower, og gjøre fordelene enda bedre. Målet er å få alle kunder som handler hos oss inn i programmet. Til nå har vi delt ut mer enn 325 millioner kroner til kundene våre i Norden, og den summen skal opp, sier Viflat i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS