Cato Kjøita er varehussjef ved Power Askim, som åpnet dørene torsdag 5. april. Foto: Power

POWER SATSER FRISKT I ASKIM

– Det er en frisk satsing for Power med en så flott butikk i Askim. Vi er så spent på mottakelsen i et mindre marked, men har veldig tro på dette.

Publisert

Det sier Anders Nilsen, administrerende direktør i Power Norge.

Torsdag 5. april åpnet kjeden ny butikk i Indre Østfold, med en salgsflate på 1.500 kvadratmeter.

– Engasjementet rundt butikken lokalt har vært enormt, med mye omtale i lokalavisene og offisiell åpning ved ordfører Thor Hals, sier Nilsen.

– Det er ikke vanlig at ordføreren klipper snora ved butikkåpninger?

Ordfører Thor Hals sto for den offisielle åpningen av Power Askim. Foto: Power.

– Vi hadde det på Gran også, og den butikken har levert over forventning, noe som viser at det er behov for denne type butikker. Selv om vi er godt dekket opp stort sett i hele landet, ønsker vi å se på hvilke muligheter som finnes ute i distriktene og på mindre steder. Ikke nødvendigvis med så store butikker som i Askim, selv om vi ser gode resultater der butikkene utvider og satser, sier Nilsen.

Rett før påske åpnet Power ny butikk på Stoa i Arendal, på 2.000 kvadratmeter. Nilsen sier også denne er blitt godt mottatt.

Økte med 750 millioner

– I Arendal kom vi oss ut av et vanskelig drevet lokale, med butikk i tre etasjer. Nå har vi alt på én flate, og ligger vegg i vegg med XXL. Vi har ikke gjort så mye på Sørlandet, og har en stor jobb og gjøre med restruktureringen av butikkmassen. Vi er veldig optimistiske for Powers utvikling i Norge, og økte i fjor omsetningen med 750 millioner kroner, noe som er et hysterisk bra resultat – spesielt når man tenker på alle negative spådommer. I kjedens egne varehus lå veksten på 20 prosent. Den var litt lavere hos franchisetakerne, men også de gjør det stadig bedre, og vi opplever en veldig positivitet blant handlerne våre, sier Nilsen til fagbladet Elektronikkbransjen.

Han sier at det er utfordrende å vokse så raskt, men gleder seg over at kundene strømmer til Power.

Vi er veldig optimistiske for Powers utvikling i Norge, og økte i fjor omsetningen med 750 millioner kroner, noe som er et hysterisk bra resultat – spesielt når man tenker på alle negative spådommer

– I år skal vi forvalte alle våre nye kunder og fortsette veksten, sier Nilsen.

Power har per i dag 119 butikker i Norge, hvorav 60 er franchisetakere.

– Butikkstrukturen er i stadig utvikling, men vi kommer nok til å ligge på rundt 120 butikker, sier Nilsen.

Power åpner også en ny og stor butikk på Lørenskog, i samme bygg som det nordiske hovedkontoret.

I Askim er det Cato Kjøita som har fått stillingen som varehussjef. Han bor i Askim, og kommer fra stillingen som salgsleder tele og data ved Power Vestby.

Kjøkken

Administrerende direktør Anders Nilsen i Power Norge var tilstede under åpningen av Power Askim. Foto: Power.

– Det er dette jeg har hatt ambisjoner om, og åpningsdagen har vært en dag med mye følelser. Jeg har sovet dårlig i natt, og grått en skvett i dag. Vi har fylt på varer og gjort butikken klar i fire-fem uker, og det er en fantastisk gjeng jeg har med meg, sier Kjøita til fagbladet Elektronikkbransjen.

En viktig del av jobben så langt har vært å ansette folk til butikken.

– Jeg har hentet noen få internt i kjeden, som kan systemet og kjenner kulturen, men har også gitt mange nye en sjanse – som jeg ser noe i, med den rette innstillingen. De kommer alle til å levere, sier Kjøita.

Power Askim er i tråd med kjedens konsept, og varehussjefen forteller at de også har fått noen nye elementer.

– Konseptet blir stadig utviklet, men det er ingen tvil om at dette er en Power-butikk. Vi har et godt sortiment, inkludert kjøkkeninnredning, sier Kjøita.

Selv om Euronics allerede har en butikk i Askim, mener Kjøita lokalbefolkningen har ventet på at Power skal åpne.

Kundene trosset været for å få med seg åpningstilbudene ved Power Askim. Foto: Power.

– I Indre Østfold er det mange som har måtte kjøre 30-40 minutter, kanskje gjennom bomringer, men nå finner de alt her hos oss, sier varehussjefen.

Powered by Labrador CMS