Thomas Marthinsen, salgssjef hvitevarer og Morten Hovland, HR og opplæringsleder, er godt fornøyd med oppmøtet på åpningen av Power Lagunen i Bergen. Foto: Power
Thomas Marthinsen, salgssjef hvitevarer og Morten Hovland, HR og opplæringsleder, er godt fornøyd med oppmøtet på åpningen av Power Lagunen i Bergen. Foto: Power

TRØKK FOR NY POWER-BUTIKK

Power åpnet ny butikk på Lagunen Storsenter i Bergen på torsdag, og 3.000 besøkende la igjen tre millioner kroner i omsetning på to timer.

Publisert

Torsdag 27. juni åpnet Power sin nyeste butikk i Bergen. 

– Tre millioner i omsetning var passert etter kun to timer, sier Power-sjef Anders Nilsen i en pressemelding.

Han kan fortelle at den første personen la seg i kø utenfor butikken klokken to natt til torsdag. Nilsen mener det er gode grunner til det:

– Når vi feirer butikkåpninger, så feirer vi med det vi er best på: Lave priser på kjente merkevarer, og god stemning servert av verdens beste medarbeidere, sier han.

Den nyåpnede Power-butikken solgte på åpningsdagen blant annet 272 TVer, 336 mobiler, 392 hodetelefoner, 130 vaskemaskiner, 382 støvsugere og 179 bærbare PCer.

En annen produktkategori Power har satset på er kjøkken, og selskapet har hatt et samarbeid med Norema siden 2016. Nå lanserer de et nytt produkt i sin kjøkkenserie, modulkjøkken.

Salgssjef for kjøkken, Thomas Marthinsen, har stor tro på dette produktet.

– Modulkjøkken er ekstra lavt priset fordi de kommer i ferdige mål. Trenger du et enkelt kjøkken til hybelen, hytta eller leiligheten, er kjøpsprosessen så enkel som 1-2-3, sier han.

Han forteller at modulkjøkken fra Norema vil rulles ut i samtlige Power-butikker i hele Norden.

I Bergen gikk ikke de Power-besøkende kun hjem med nye dingser, men også med fulle mager. På åpningsdagen delte Power-ansatte ut én pall med pølser, 100 liter kaffe og ni kvadratmeter med bløtkake gjennom åpningsdagen i Lagunen i Bergen.

– Vi er utrolig takknemlige for bergensernes mottakelse av det nye Power-konseptet, sier norgessjef Anders Nilsen.