BRA FOR PROFFAVDELINGEN

– Vi har fått en mye mer komplett utstilling innen faggrenene våre; vaskeri, oppvask samt desinfeksjon og sterilisering.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Espen Tho, salgssjef ved Mieles proffavdeling.

– Her har vi alle produkter innen alle grupper tilgjengelig, og vi kan demonstrere og vise dem frem til kundene, sier Tho når fagbladet Elektronikkbransjen møter ham på åpningen av det nye bygget i Asker.

– På hvilken måte vil du utnytte dette overfor kundene dine?

Her har vi alle produkter innen alle grupper tilgjengelig, og vi kan demonstrere og vise dem frem til kundene

– I målgruppene vi arbeider mot er det avanserte teknologier, produkter og prosesser. Da er det viktig å kunne ta og føle på produktene. Vi kan også bruke fasilitetene her til å holde kurs innen for eksempel hygiene, rengjøring og behandling av tekstiler, service og instrumenter, sier Tho.

– Hvilken posisjon har den profesjonelle avdelingen i Miele Norge i selskapet?

– Vi ser på de andre som leketøysavdelingen, ler Tho og modererer;

– Vi er jo ett firma, men vår avdeling arbeider mye mer direkte mot kundene enn de andre. Våre produkter er en viktig del av arbeidshverdagen til kundene; ryker vaskemaskinen på et sykehjem blir det mye trøbbel. Vi er derfor tett på hele veien.

Askepott og andungen

– Dere er ikke Askepott i familien?

– Den stygge andungen, kanskje? Hehe. Det er hos oss mange av de tekniske fremskrittene ligger. Noen av de mest avanserte rengjøringsprosessene kommer nettopp fra profesjonelt bruk. På den annen side kommer konsumentproduktene stadig nærmere de profesjonelle. Vi mener vår avdeling er spydspissen i Miele, sier Tho.

– Hvor lang tid tar det før funksjonene i de profesjonelle produktene kommer i konsumentproduktene?

– Det varierer veldig, og har mye med hva markedet ønsker. Miele bruker lang tid, heldigvis, på å lansere nye produkter, fordi de skal testes nøye og være 100 prosent før de slippes på markedet.