MAESTRIA SKAL GI ITALIENSK FØLELSE

Med sin nye Maestria-serie vil Nespresso-sjef Kristen Hovland gjøre kunden til barista i eget hjem.

Publisert Sist oppdatert

Med frokost og presselansering i Nespressos butikk på Egertorget i Oslo presenterte Hovland selskapets nyeste kaffemaskinserie.

– Med Maestria kommer vi tilbake til den opprinnelige, italienske følelsen av å nyte kaffe. Maestria har en litt retro følelse, samtidig som den er så enkel at alle skal kunne mestre den, sier Hovland.

Maestria er inspirert av prosessen det er å lage kaffe av profesjonell barista-kvalitet, og kommer i to utgaver - Maestria og Gran Maestria. Disse bruker ifølge Hovland den nyeste teknologien samtidig som de tradisjonelle lydene og bevegelsene som forbindes med autentisk barista-kaffe er bevart. Designet er retro-inspirert med myke linjer og minner om tradisjonelle modeller. En justerbar koppholder lar deg både få plass til espressokoppen og kaffe latte-glasset.

Med Maestria kommer vi tilbake til den opprinnelige, italienske følelsen av å nyte kaffe

Damprør

Begge kaffemaskinene skal gjøre det enkelt å lage melkebaserte kaffetyper. På Maestria er det et damprør som lar forbrukeren skumme melken selv, mens Gran Maestria kommer også med en Aeroccino 4 melkeskummer som lar deg lage både varm melk, kaldt melkeskum og to typer varmt melkeskum. Sistnevnte har også en funksjon for forhåndsvarming av kaffekoppene. Maestria er tilgjengelig i rød og kremhvit, mens Gran Maestria kommer i platinum.

Nespresso har nylig utvidet sin butikk på Egertorvet, og åpnet en ny avdeling i Bergen. Til høsten kommer selskapets tredje butikk, denne gangen i Stavanger.

– Nespresso har i dag rundt 300 butikker globalt, fem av disse er i Norden og to her i Norge, sier Hovland.