
ØNSKER FLERE PÅ MUSIKKBRANSJEDAGEN
– Vi håper musikkbransjen tenker at det er verdt å bruke én dag i året på å bygge bransjen, for å sørge for at vi også er her om fem eller ti år.
Det sier Erik Østby, som er styreleder i Norsk Musikkbransjeråd.
Lørdag 21. september arrangeres Musikkbransjedagen på Popsenteret i Oslo, og Østby håper oppslutningen blir større enn de rundt 25 personene som deltok på arrangementet i fjor. Den gangen sendte Østby den klare beskjeden innledningsvis til dem som valgte å ikke delta.
Klikk her for mer informasjon og påmelding.
– Jeg håper dette blir budskapet fra denne dagen; at vi må arbeide for at det skal finnes en musikkbransje i Norge, sa Østby i fjor.
Norsk musikkbransjeråd gikk fra januar 2017 inn som en av undergruppene i Stiftelsen Elektronikkbransjen, som også er utgiver av fagbladet Elektronikkbransjen. Administrerende direktør Jan Røsholm sier man har valgt å gjøre musikkbransjehelgen unna på én lørdag, for at flere skal ha anledning til å delta.
Gratis ut året
– Norsk Musikkbransjeråd har vært et positivt tilskudd til bransjeforeningen, men vi mangler fortsatt medlemmer fra denne gruppen. Vi har derfor valgt å tilby gratis medlemskap ut året for nye medlemmer i denne undergruppen, sier Røsholm.
Vi har derfor valgt å tilby gratis medlemskap ut året for nye medlemmer i denne undergruppen
Når det gjelder programmet for årets musikkbransjedag, er dette delt opp i ettermiddagsprogram og middag, med mulighet til å delta på én eller begge.
– På programmet står blant annet Petter Omdal, som leder det digitale markedsføringsbyrået «Top of Mind». Han vil fortelle om hva som kreves for å bli mer synlig på nett og sosiale medier. Alle som driver butikk opptatt av «mersalg og oppsalg», og her vil Santander Bank fortelle om kundefinansiering og verktøyene de har for å øke salg i butikk. I tillegg blir det forbrukerjuss og andre nyheter fra Stiftelsen Elektronikkbransjen, og Musikkbransjerådet har dessuten sitt års- og medlemsmøte, sier Røsholm.