– Kaffe er det viktigste i livet, enda viktigere enn alkohol. Nesten på linje med vann. Det var på høy tid at Norge fikk sin egen Nespresso-butikk, sier Per Sundnes i en pressemelding fra Nespresso. Foto: Rut Gjævert.

ÅPNET MED KJENDISFEST

Nespresso inviterte samarbeidspartnere og kjendiser til sin offisielle åpning av konseptbutikken på Egertorget.

Selskapet har 117 butikker på verdensbasis. Flaggskipbutikken på Champs Elysées i Paris er på 1.600 kvadratmeter, på Karl Johan har de 180 kvadratmeter fordelt på to flater. Begge steder ble åpnet med brask, bram, samarbeidspartnere og kjendiser. Det er fristende å antyde at gjestelisten gjenspeiler arealet i de to butikkene; i Paris kastet Sharon Stone glans over arrangementet – i Oslo stilte Per Sundnes.

– Mottakelsen av Nespresso har vært formidabel i Norge helt siden lanseringen høsten 2003. Denne suksessen gjør at vi nå har mulighet til å åpne vår første konsept butikk i Oslo, og det er klart at det skal markeres med en hyggelig fest, sier Nordensjef Kristen A. Hovland.

Blant de norske kjendisene som var invitert for å kaste glans over åpningen var også megler Miquel Sørholt, programleder Vibeke Klemetsen og skuespiller Marian Saastad Ottesen.

Terje Ness, som bruker Nespresso-maskinen på sin egen restaurant Haga Restaurant, laget maten til gjestene. Rasmus Helgebostad fra det norske baristlandslaget sørget for spesialkomponerte kaffedrikker.

Inngangspartiet var dekorert med kaffeinspirerte kunstverk, sjampanje ble servert av modeller i spesialdesignede kjoler i Nespresso-kapslenes fargeskala. Marthe Krogh sto for det musikalske innslaget sammen med DJ Vibeke Sørli. Premiereklare Heine Totland fra Mamma Mia opptrådte sammen med kona Silje Nergaard.

Les også:

Nespresso med kaffebutikk på Karl Johan

Til toppen