BEDRE ENN ORIGINALENfra Razer mener Aurora

– Razers spill-kontroller er mye bedre enn originalene – og derfor dyrere.

Det sier Jess Degenkolw i Aurora-gruppen, som blant annet leverer Razers produkter til det nordiske markedet.Han innrømmer at det kan bli en utfordring å forklare konsollspillerne dette.

– Razers Xbox-kontroller kommer i butikkene i juni-juli, og vi kan dermed tilby konsollspillerne den samme kvaliteten som PC-brukerne allerede kjenner. Mange konsollspillerne vil nok foretrekke en originalkontroller, og de er vant til at andre merker skal være billigere. Her får både vi og forhandlerne en jobb å gjøre når det gjelder å forklare kundene at Razers produkter er blant de mest avanserte som finnes på markedet, sier Degenkolw.

Spillsegmentet er en forholdsvis ny kategori hos Aurora.

– Det er her vi vokste mest i 2009. Vi ser en typisk konvergens fra brunevarer til underholdning og spill. Razer er det klart største merket i spillmarkedet, og jeg liker å se på Razer som spillernes Apple; det er ingen ved siden eller over, sier Degenkolw med et smil.

På CES kunne Razer vise resultatet av sitt samarbeide med Sixense, som har utviklet den bevegelsesstyrte kontrolleren Trumotion Devkit.

Første magnetiske

– Vi kjenner konseptet fra Nintendo Wii, men denne løsningen er ultrapresis med én grads eller én millimeters presisjon. Kontrollerne er magnetisk styrt, uten gyro. En base sender et svakt magnetfelt og registrerer hvor kontrollerne befinner seg. Utviklerne av Quake-spillet sier dette er hva Nintendo Wiis-kontroller skulle vært. Jeg har tidligere sett bevegelsestyrte kontrollere som bruker ultralyd og video, men dette er første gang vi ser det med magnetisme. Vi gleder oss til å tilby produktet til markedet, sier Degenkolw.

På CES viste Aurora også frem hodetelefoner og øreplugger fra amerikanske Earpollution.

– På deres amerikanske nettsider kan du konfigurere dine egne hodetelefoner i alle former og farger. Vi har tatt inn et svært bredt sortiment, og har hatt kjempesuksess i Norden der vi er inne i de store kjedene. Kundene ønsker noe som er spesielt til dem, som kanskje sier noe om hvem de er. Det skal ikke lenger bare være en sort hodetelefon, sier Degenkolw.

– Hva med lydkvaliteten?

– Den er på linje med andre hodetelefoner i samme prisklasse.Mottakelsen i det norske markedet har vært overveldende.

Powered by Labrador CMS