CANON MOT KREFT

Det er ikke bare foto som står på agendaen hos Canon, selskapet støtter også aksjonen «Fuck cancer», startet av en ildsjel som jobber i selskapet.

Publisert Sist oppdatert

Unni Killi er tjenesteapplikasjoner og service-spesialist hos Canon, og så bildet av et armbånd som var laget til støtte for en svensk kreftorganisasjon.

Støttes av Canon-fondet

Fra 17. august til i dag har vi samlet inn over 300.000 kroner på disse armbåndene

– Da jeg så dette armbåndet på Instagram i vår, tenkte jeg at det kunne jeg lage og selge her i Norge. Jeg har også nær familie som har blitt rammet, samt venninne og nabo som dessverre har gått bort etter å ha blitt rammet av kreft. Alle kjenner vi noen. Det er en veldig viktig sak! sier Killi.

Hun kontaktet Kreftforeningen for å høre med hva de synes om prosjektet og hvordan støtten kunne løse dette rent praktisk.

– Vi har også hatt et tett samarbeid med Kreftforeningen hele tiden, og de har vært og er veldig positive til dette, sier hun.

Og engasjementet har hun tatt med til arbeidsplassen.

– For å få midler til perler og porto, var det naturlig for meg å sjekke på egen arbeidsplass. Vi har noe som heter Canon-fondet, hvor alle ansatte kan søke om støtte til private prosjekter, idrettsklubber, og liknende. Uten deres støtte hadde det vært vanskelig å få til. Det har gått med en del perler og frimerker, for å si det sånn. Vi lager armbåndene på workshops, og vi har hatt flere her på Canon hvor veldig mange har støttet opp og blitt med, sier hun.

Nedrent av bestillinger

Nå lager og organiserer Killi armbånd i stor stil.

– For et par uker siden ble vi kontaktet av TV2 med forespørsel om vi ville være med på God morgen Norge. Etter det druknet vi i bestillinger fra hele landet og måtte faktisk stoppe mottak av flere bestillinger for en periode. Når vi åpner opp igjen nå vil alle bestillinger gå via nettbutikken til Kreftforeningen, som overtar distribusjonen fra neste uke av, sier hun.

Gruppen har fått en avtale med Thon Hotell Slottsparken om å låne møterom til workshops, og flere andre hotell i gruppen har meldt sin interesse.

– Kanskje vi får til workshops flere steder i landet utpå nyåret, sier hun.

Og engasjementet nytter.

– Fra 17. august til i dag har vi samlet inn over 300.000 kroner på disse armbåndene, sier Killi.

Powered by Labrador CMS