Senior-opplærer Snorre Johnsrud og produktsjef for TV og lyd, Knut Eirik Rørnes, gikk gjennom Samsungs nyeste TVer og lydprodukter. Foto: Power/ Snorre Berg-Domaas

FINT MED SPØRSMÅL FRA BUTIKKENE

– Selv om det ikke blir det samme som å møte selgerne ansikt til ansikt, fungerte oppsettet godt med spørsmål som kom inn direkte fra butikkene.

Det sier produktsjef for TV og lyd i Samsung, Knut Eirik Rørnes.

Den koreanske leverandøren kjører flere kurs på PowerUp TV, innen hvitevarer, lyd og bilde og telekom. Sammen med senior-opplærer Snorre Johnsrud har Rørnes kurset de Power-ansatte i TV og lyd-kategorien.

Hvis det er enkeltprodukter som lanseres utenom høysesongen, kan man nå enkelt sette opp en sending og kjøre gjennomgang for butikkene

– Hvordan var det å kjøre opplæring via en TV-sending i stedet for å holde et tradisjonelt kurs på PowerUp-messen?

– Vi hadde en positiv opplevelse, sier Rørnes.

Et litt annen oppsett blir det naturligvis også på TV og lyd enn i et klasserom, siden det er vanskelig å demonstrere både bildekvalitet og lyd via en TV eller datamaskin.

– Ser dere på andre muligheter for å bruke Powers TV-studio til å kommunisere med Power-ansatte framover?

– Ja, absolutt. Hvis det er enkeltprodukter som lanseres utenom høysesongen, kan man nå enkelt sette opp en sending og kjøre gjennomgang for butikkene, sier Rørnes.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2020, som ble distribuert 22. juni. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Til toppen