– Ezinne Okparaebo er et troverdig og energisk ansikt utad, sier Hanne Løvstad (t. v.) i Mycall.

FRA LEBARA TIL MYCALL

Mobilselskapet Lebara skiftet 3. oktober navn til Mycall. – Vi skal bli enda tydeligere og sterkere mot det norske, flerkulturelle markedet.

Det sier administrerende direktør Hanne Løvstad i Mycall i en pressemelding. Lebara ble etablert i Norge for elleve år siden. De lanserte sitt mobiltilbud i 2005.

– Vi er blitt en betydelig mobilaktør med 270.000 kunder og 25 prosent kundevekst i 2011, sier Løvstad i en pressemelding.

Vi er blitt en betydelig mobilaktør med 270.000 kunder og 25 prosent kundevekst i 2011

Profilen er lave ringepriser til utlandet, nærhet til det flerkulturelle samfunnet og internt mangfold har selskapet skapt suksess. 80 prosent av selskapets ansatte har flerkulturell bakgrunn, og på kundesenteret snakkes det 20 ulike språk.

Eid av Tele2

– Lebaras norske virksomhet ble i 2007 solgt fra gründerne til Network Norway AS, og er i dag eid av Tele2 AB. Selskapet har gjennomgått en fantastisk utvikling i denne perioden. Vi har i dag en sterk og tydelig posisjon på internasjonal mobiltelefoni i Norge. Når vi nå eier rettighetene til navn og logo, vil dette styrke vår handle- og konkurransekraft ytterligere, sier Løvstad i pressemeldingen.

For å skape kjennskap til det nye navnet vil Mycall framover kjøre utendørs kampanjer i hele Norge hvor den nye logoen samt kampanjetilbudene presenteres.

– Vi vil feire navnebyttet ved å styrke tilbudet i Norden og kjøre gode kampanjer med Fri data resten av året. Våre kunder kan dermed bruke denne muligheten til virkelig å teste epost og internettbruk fra mobilen, sier Løvstad.

Sponser Okparaebo

Mycall har inngått en personlig sponsoravtale med sprinteren Ezinne Okparaebo.

– I Ezinne har vi funnet en nasjonal stjerne i en av verdens største og mest populære idretter. Ezinne perfekt for å profilere Mycalls nye navn og grunnverdier, og vi gleder oss til å støtte henne frem mot stadig raskere tider, sier Løvstad i en pressemelding.

Okparaebo skal fronte selskapet i reklamesammenheng, og skal være storfornøyd med sin nye sponsor.

– Jeg er mye på farten på trening og konkurranser, og mobiltelefonen er en stadig viktigere del av hverdagen. Mycall har et fundament, med lave ringepriser og nærhet til det flerkulturelle og internasjonale samfunnet, som passer meg perfekt. Jeg er stolt over denne avtalen, og gleder meg til å starte samarbeidet, sier Okparaebo i meldingen.

Til toppen