Fujitsu Lifebook AH531 har 15,6 tommers skjerm og vil koste fra 3.000 kroner.

FUJITSU IGJEN FOR FORBRUKER

Fujitsu satser igjen på forbrukermarkedet i Norge, i første omgang gjennom Coop Elektro og Coop Obs! Hypermarked.

– Kjedene er flinke, de driver rå og effektiv butikk. Siden vi er avhengig av å levere et resultat måtte vi trappe ned satsingen på forbrukermarkedet, sa administrerende direktør Kjell-Erik Tenold i Fujitsu Norge til fagbladet Elektronikkbransjen i januar 2011.

Nå har selskapet tegnet avtale med Coop om salg av den bærbare PC-modellen Lifebook AH531, med leveranse gjennom Tech Data.

Coop Elektro og Coop Obs! Hypermarked passer perfekt

– Fujitsu har lansert flere PC-modeller internasjonalt som egner seg godt på forbrukermarkedet, og derfor introduserer vi nå en bærbar PC i Norge som vi mener vil appellere meget godt til norske forbrukere, sier divisjonsdirektør Henrik Schanche i Fujitsu Norge i en pressemelding.

Ifølge pressemeldingen tilbyr Lifebook AH531 høy kvalitet og ytelse, lite støy og lang batteritid til en rimelig pris, og den kommer i hyllene hos Coop i april.

– Både Coop Elektro og Coop Obs! Hypermarked passer perfekt med vårt prispunkt, volumambisjoner og ikke minst timing, sier Schanche i pressemeldingen.

Fujitsu har i første omgang ambisjoner om å selge 500-700 enheter per måned gjennom Coop-butikkene.

– Vi vil ta inn flere spennende produkter for forbrukermarkedet i juni for å være klare til skolestart i august. Disse produktene vil være både mindre og større bærbare PCer, i tillegg til junilanseringen av Android-nettbrettet  Stylistic M532, sier produktsjef Remy Skogstrand i pressemeldingen.

Divisjonsdirektør Henrik Schanche i Fujitsu Norge.
Administrerende direktør Kjell-Erik Tenold i Fujitsu Norge, fotografert på Visit 2010 i München. Foto: Stian Sønsteng
Til toppen