Henrik Andersson i Skullcandy foran høyttalerne i retrodesign. I høyre hånd holder han hodetelefonene Aviator, i venstre det nye DJ-settet utviklet av Mixmaster Mike. Disse har mute-funksjon, og kabelen kan flyttes fra høyre til venstre klokke.

HØYTTALERE FRA SKULLCANDY

På CES viste Skullcandy for første gang høyttalere. – Vi forsøker oss med retrodesign, og priser fra 100 til 250 euro.

Det sier Henrik Andersson, salgssjef for Skullcandy i Europa.

– Dette er høyttalerne for dem som vil ha litt ekstra, og de vil trolig være i butikkene etter sommeren, sier Andersson.

Selskapet kommer også med hodetelefoner i retordesign; modellen Avitator kommer i tre ulike farger; hvit, sort og brun.

– Inspirasjonen er hentet fra italienske solbrilleprodusenter, og dette er dyrere modeller til rundt tusenlappen. Vi har stabilisert oss som et etablert varemerke, og vi utvider sortimentet med flere dyrere modeller. Kvaliteten er en helt annen; tar man mer betalt må man tilby bedre lyd. Materialvalget er et annet, og kundene får virkelig valuta for pengene, sier Andersson.

Han forteller at de opplever større interesse fra Europa på årets CES enn i fjor.

– Markedet blir stadig større, og for oss er dette en god messe. I Europa økte vi 58 prosent i fjor, og vi er nå et av de fire største merkene i Europa – både når det gjelder verdi og volum. I USA er vi nummer to, sier Andersson.

Han er fornøyd med at Tura Scandinavia har tatt over distribusjonen, og karakteriserer selskapet som en profesjonell fulldistributør.

– I Norge hadde vi en tidlig økning for varemerket, så her handler det om å stabilisere seg med en realistisk vekst på 10-15 prosent. Den største økningen i Europa har vært i store markeder som Frankrike, England, Spania og Tyskland, sier Andersson.

Til toppen