Salgssjef for hvitevarer og småelektrisk i Expert AS, Patrick Lund, med kaffemaskinene Tassimo, DolcheGusto og Senseo. Foto: Stian Sønsteng

KAFFE STORT FØR JUL

– Kaffe er blitt det store innen småelektrisk. Interessen fra kundene er stor, spesielt frem mot jul.

Det sier Patrick Lund, salgssjef for hvitevarer og småelektrisk i Expert AS. Kjeden harTassimo fra Bosch, DolcheGustofra Delonghi og Senseo fra Philips i sortimentet, der kundene også kan kjøpe kapsler eller puter i Expert-butikkene.

 

– Dette gjør at kundene får et mer komplett kjøp, sier Lund.

 

– Dere selger også kapselmaskinene til Nespresso?

 

– De er store på kaffe og utviklet kategorien. Kundene som velger deres maskiner kan enkelt kjøpe kapslene på internett, sier Lund.

 

– Hvilket merke selger dere mest av?

 

–DolcheGusto. Det har litt med utvalget av maskiner og gjøre, at du får både varme og kalde drikker, og at du kan kjøpe kapslene samme sted som maskinen, sier Lund.

 

Han forteller at mens DolcheGusto og Senseohar modeller fra 800 kroner, begynner Tassimopå 1.000 kroner. Kapslene og putene koster omtrent like mye for alle systemene.

 

– Hva er kundene opptatt av?

 

– Enkeltheten og hva de kan lage. De setter pris på at de kan komme tilbake til oss for å kjøpe mer kaffe, sier Lund.

 

– Og dere anbefaler maskinene fra den leverandøren som gir dere de beste vilkårene?

 

– Vi er opptatt av at kunden skal gjøre det beste kjøpet. Da ender kundene med å kjøpe den maskinen som gir mest enkelhet og den beste drikken, sier Lund.

 

Til toppen