Nordisk PR-sjef Max Hellstrӧmviser en av de nye modellene i 9000-serien.

KINO-TV TIL FLERE

– Den nye Gold-modellen på 50 tommer er laget for at enda flere skal få oppleve kino-TV hjemme.

Det sier Max Hellstrӧm, PR-sjef for Philips Consumer Lifestyle i Norden. Han mener at den nye modellen i 21:9 format med 50 tommers skjerm har både størrelse og riktig pris til å treffe massemarkedet. I tillegg legger han vekt på at prisen er gunstig.

 

– Platinum er og blir en flaggskipmodell som aldri kommer til å bli solgt i stort volum, sier han.

 

21:9 formatet handler ikke primært om 3D, men om de som skal ha kino-TV hjemme. Den nyeste nordiske undersøkelsen Hellstrӧm viser til sier at ni av ti filmer nå blir sett hjemme i stua. 5000 og 6000- seriene er såkalte inngangsmodeller i markedet kommende sesong. Så blir ulik teknologi og egenskaper lagt til i de mer kostbare seriene 7000 og 8000. Når du kjøper dyrere modeller får du blant annet bedre bildeprosessor. 3D-funksjonalitet finnes i seriene fra 6000 og oppover. I en gruppe for seg kommer 21:9 modellene, med Platinum som en gruppe for seg.

 

– Men fremfor alt er det smart-TV-funksjonene som bygges inn i de dyrere apparatene som kjennetegner utviklingen dette året sier Hellstrӧm.

 

Lyden lider

PR-sjefen fremhever at 21:9 formatet er det som skiller Philips mest fra konkurrentene i markedet i dag. Han sammenlikner det med utviklingen på mobiltelefoner, der de fleste har gått fra vanlige mobiltelefoner til smart. De fleste TV-fabrikanter legger vekt på samme kriterier for kvalitet og egenskaper.

 

Philips presenterer ingen ekstremt tynne modeller kommende sesong. Hellstrӧm sier at den viktigste årsaken til dette er at man ikke vil gå for mye på akkord med lydgjengivelsen.

 

– Det er ingen tvil om at når TV-apparatet blirså tynt som under en centimeterer det meget vanskelig å oppnå god lyd. Selvsagt kan alle kjøpe et hjemmekinoanlegg for å kompensere for dette. Vi kan godt utvikle TV-apparater like smale som konkurrentenes, men velger å ha en viss tykkelse for å ha god lyd også i selve apparatet.

 

Han fokuserer på at Philips alltid har vært kjent for god lyd i TV-apparatene sine. Det er en faktor han ikke vil gi slipp på.

 

6000-serien:LCD LED-TV. Skjermstørrelser 32 til 55 tommer, 3D-forberedt.
7000-serien:LCD LED-TV. Skjermstørrelser fra 32 til 55 tommer. Ambilight, smart-funksjon, 3D-forberedt. Smart-TV.
8000-serien:LCD LED-TV. Skjermstørrelser 40 og 76 tommer. 3D Max-funksjon. Konvertering 2D til 3D, Ambilight, smart-TV.
9000-serien:LCD LED-TV. Skjermstørrelser 32, 37, 40,42, 46 og 52. 3D Max-funksjon. Konvertering 2D til 3D, Ambilight, smart-TV.
F21:9-modell Gold: LCD LED-TV, skjermstørrelse 50 tommer. Easy 3D og smart-TV. Pris: 20.000,-. Platinum:LCD LED-TV, skjermstørrelse 58 tommer, Max 3D-funksjon, smart-TV. Pris: 35.000,-
Til toppen