Bak Anders Ertzeid i HiFi Center-kjeden ser vi en av de to komplette hjemmekinoene kjeden selger.

Lavere terskel på messen

– Dette er det største utstillingsvinduet i Norge der vi kan treffe kunder som normalt synes terskelen er for høy til å gå inn i en HiFi-butikk.

Det sier Anders Ertzeid i HiFi Center-kjeden, som er representert med 260 kvadratmeter på Electroworld. Kjeden består av 16 butikker.

– Hvor høy er denne terskelen?

– Mye lavere enn folk tror. Når man trenger en ny TV stikker man automatisk på Elkjøp, og glemmer at vi kan tilby bedre produkter og service.

– Du nevnte Elkjøp, som er en sentral aktør på Electroworld. Føler du at dere er i løvens hule?

– På ingen måte. Vi utfyller hverandre mer enn vi krasjer. Elkjøp er en fin konkurrent for oss.

På Electroworld lanserer HiFi Center-kjeden et nytt produkt, med en pris på 150.000 kroner.

– Vi selger en komplett hjemmekino for dem som ikke har tid eller kunnskap til å engasjere snekkere og møbeldesignere, og leverer en komplett løsning på fem uker, inkludert tepper, sofa, stereoanlegg, hjemmekino, lys og alt som trengs, sier Ertzeid.

Smarthus

– Hvordan er kvaliteten på denne pakken?

– Svært god, og vi leverer to løsninger: HD-ready og Full HD, sier Ertzeid som på messen kan vise frem begge løsningene i egne rom.

– Hvorfor har dere valgt å stille med 260 kvadratmeter på Electroworld?

– Vi har ønsket å bygge en vanlig butikk som folk kan kjenne seg igjen i hvis man har vært i en av de vanlige butikkene våre.

– Hva er forskjellen på dere og HiFi-klubben?

– Vi satser på å tilby bedre kvalitet og service for kunden på produkter som kan være vanskelige å sette opp eller installere. Vi satser tungt på smarthusløsninger. Cirka halvparten av merkene våre importerer eller utvikler vi selv. De øvrige kjøper vi fra kjente norske importører som Pioneer og Harman Kardon.

– Hva betyr det å ha kjente merkevarer i sortimentet?

– Det aller viktigste er at vi har gode produkter, og vi tester alle før vi tar dem inn. For eksempel er Pioneer og InFocus veldig gode på bildeprodukter, og det er ikke hensiktsmessig for oss å importere dem selv.

Til toppen