Henning Lahus, LG Norge (t.v.), Håvard Søgaard fra Servicemannen Norge AS og Trinh Minh Cav fra A Novo Norge AS er blandt de som står bak og skal utføre uteservice.

LG UT PÅ SERVICE

– Direct Mobile Service (DMS) er det nyeste initiativet på servicefronten fra LG Norge. Nå ruller vi ut med service for store TV-apparater og hvitevarer.

Det sier Henning Lahus, salgsansvarlig for brunevarer hos LG Norge.

 

DMS har vært testet ut fra starten av 2007 i Sverige, Danmark og Finland. Nå kommer dette for fullt også i Norge. Fra starten har LG en servicebil for brunevarer og en for hvitevarer i Oslo-området. I Bergen er en hvitevarebil i bruk, og snart kommer en brunevarebil også.

 

Samarbeid

Servicetjenestene skal dekke hjemmebesøk av serviceteknikker. For brunevarebitens del gjelder dette TV-apparater med skjermstørrelse over 26 tommer. For hvitevarer gjelder det store elektriske husholdningsapparater.

 

– Servicesystemet er et samarbeid mellom LG Norge og lokale servicepartnere. I Oslo-området er dette A Novo Norge AS for brunevarer og Servicemannen Norge AS for hvitevarer. I Bergen vil samarbeidspartneren være Vest Service. Det er viktig å si at teknikerne som kjører disse bilene utelukkende arbeider med LG's produkter, sier Lahus. Han regner med et sterkt økende behov for slike tjenester i tiden fremover. Fra før av har Samsung et lignende servicesystem i det norske markedet.

 

Til toppen