MELISSA OG EXIDO TIL TARGET

Target United fikk fra årsskiftet to tilskudd innen småelektriske apparater; Melissa og Exido.

Target United er representant i Norge for det danske firmaet Adexi AS, som er heleid av det svenske Elof Hansson-konsernet. Tidligere var det Elof Hansson som distribuerte de to merkene i Norge.

– Hovedområdene er småelektriske apparater for kjøkken og personlig pleie. I tillegg kommer brødbakermaskiner, støvsugere og saftsentrifuger. Flere nyheter kommer i løpet av høsten, sier nøkkelkundeansvarlig Ole-Jonny Martinsen, nyansatt hos Target United.

Target vil ha et bredt distribusjonsnett for de nye småelektriske produktene. Exido-produktene, der det er lagt stor vekt på design, materialvalg av for eksempel stål i motsetning til plast og oppgraderte egenskaper. Merket vil først og fremst bli distribuert til faghandel, og produktene ligger i det høyere prissegmentet. Melissa ligger i et lavere prisleie og vil bli distribuert også gjennom andre kanaler enn faghandel. Martinsen nevner matvarekjeder som ICA og Coop. Target er allerede inn på disse kanalene, og det mener han firmaet vil dra fordeler av. I tillegg ønsker Target å gå inn hos jernvarehandlere. Også her vil Melissa være det mest aktuelle merket.

Myggfelle

Martinsen tror at den største veksten i omsetningen av småelektriske produkter vil være innen feltet personlig pleie og utstyr rundt velvære som eksempelvis dagslyslamper og massasjeprodukter.

– Alt innkjøp vi gjør av disse to merkene skjer gjennom Adexi i Danmark. Det danske selskapet har i løpet av siste år opparbeidet et eget kontor med mer enn 20 ansatte i Kina. Adexi byggere også opp egen lagerfunksjon der. All kontroll av teknikk, produktkvalitet og design skjer ved dette kontoret. Vi vil normalt få alle produktene direkte fra Kina, men spesielle produkter vil vi lagerføre i Norden, opplyser Martinsen.

– Hvordan tror du finanskrisen vil påvirke salget av disse produktene hos dere?

– Erfaringsmessig vil rimelige produkter med god funksjonalitet selge godt også i vanskelige tider. Alt i alt tror jeg vi kan komme godt gjennom den krisen vi er inne i.

Martinsen viser oss et litt spesielt produkt som firmaet begynte å markedsføre i fjor. Det er en myggfelle. Dette produktet har UV-lys og innebygd vifte i tillegg til et lite varmeelement og duftpatroner bestående av oktanol og melkesyre. Dette apparatet skal kunne trekke til seg mygg fra et område på cirka 500 kvadratmeter. Fellen skal være slått på hele tiden og skal ikke plasseres der man sitter, sier Martinsen. Den kan koples både til 12 og 220 volt og bruker 18 watt fra lysnett.

Les også:

BRO FRA MOBIL TIL TV

GIR UT EGEN AVIS

Powered by Labrador CMS