– De kjente grunnverdiene våre lang levetid, høy sikkerhet og høy funksjonalitet er budskapet vi stadig gjentar for handlerne. Dette er kjerneverdiene vi står for, dette er vårt sterkeste kort, sier salgssjef Frode Nilsen hos Miele AS og viser rekken av vaskemaskiner som er et stort stasingsområde hos Miele. Foto: Erik Andersen.

MIELES KJERNEVERDIER

– Vi fokuserer på de kjente grunnverdiene lang levetid, høy driftssikkerhet og høy funksjonalitet på produktene.

Det sier Frode Nilsen, salgssjef hos Miele. På Elektrofil satset Miele i år mest på vaskemaskinene. I tillegg kom støvsugere, som Expert selger mye av.

– Ellers er innbygging sterkt i skuddet, og vi viser her en ny innbyggingsovn til handlerne. Stekeovnen har volum på 66 liter, og vi mener denne modellen er prisgunstig, sier Nilsen.

Økt interesse

Salgssjefen legger vekt på at handlerne viser større interesse på messen i år enn i fjor. Han tror det kommer av at Expert-ledelsen har vært dyktigere til å organisere programmet. Tidligere har besøkene vært langt større første dag enn andre dag. I år virket besøket å være like godt begge dagene. Det ser Nilsen som meget positivt. I fjor fokuserte Miele sterkt på service. Dette ble ikke gjort i år. Dette betyr ikke at man ser bort fra denne viktige delen av handlerinformasjon. Når det gjelder farger, forteller Nilsen at hvitt er på vei frem, men stål er fortsatt viktig i innbyggingsproduktene. Hvitt er imidlertid økende også her.

Til toppen