Stein Egil Ristad, salgssjef i Indesit, kommer med en ny merkevare på vask til det norske markedet. Foto: Marte Ottemo

NYTT MERKE FRA INDESIT

Selskapet kommer med maskinserien Natis i Elkjøps sortiment, men fokuserer også på oppkoblede maskiner.

Stein Egil Ristad, salgssjef i Indesit, har vært på Elkjøps hvitevaredager i alle tre ukene.

– Jeg har kjørt opplæring for både danskene, finnene, svenskene og nordmennene, så det blir ganske mange kurs etter hvert.

Vi forteller hva som skiller oss fra konkurrentene, og så fokuserer vi veldig mye på kundebehandling

Det Indesit fokuserer på under disse dagene er blant annet en ny merkevare.

– Vi kommer med en helt ny maskinserie som heter Natis. Den fjerner mer enn 100 flekker på bare 20 graders vask, og er tatt inn av Elkjøp allerede, sier Ristad.

Han sier maskinen vil ligge i midt- til høyende-segmentet prismessig.

– Hva er viktig for Indesit å kurse Elkjøp-folkene i?

– Vi bruker disse dagene til å fortelle hva som skiller oss fra konkurrentene, og så fokuserer vi veldig mye på kundebehandling. I stedet for at kunden skal bli bombardert med faguttrykk, vil vi at selgerne fokuserer på hva maskinen kan gjøre for dem, og bygge produktstolthet ute i markedet, sier salgssjefen.

Han viser også fram en vaskemaskin som er noen måneder fram i lanseringstid.

– Denne lanseres i England nå, og kan blant annet kobles til internett. Ser vi fram i tid kan dette være framtidens måte å selge hvitevarer på. Du kan sjekke service på maskinen via nett, laste ned programvare og vaskeprogram, og logge forbruket ditt og få anbefalinger for hvordan og når du vasker best og mest energieffektiv. Vi skal være inspirerende på teknologi og design. Vaskemaskinen vil være tilgjengelig i Norge om noen måneder, men den er ikke bekreftet inn i standard-rangen til butikkene ennå, sier Ristad.

Til toppen