Butikksjef Per Brende ved TV-veggen hos Euronis Røros. Foto: Ingar Narvhus.

POSITIV MARKEDSFØRING

– Vi har vokst voldsomt siden vi gikk inn i Euronics. Jeg tror årsaken er det jeg kaller positiv markedsføring.

Det sier butikksjef Per Brende ved Euronics Røros, som er eid av Røros Elektrisitetsverk AS.

 

Butikken var tidligere i El-kjeden, men ble ikke en del av Experts satsing på å ”male Norge oransje”.

 

– Vi ville ha litt selvstyring, og er opptatt av vår lokale tilhørighet og at vi kan markedsføre oss som ”butikken på Røros E-verk”. Etter at vi omprofilerte butikken den 10. oktober i fjor har vi økt 40-50 prosent hver måned. Jeg tror årsaken er at Euronics er noe nytt på Røros, kjeden profileres på TV og vi sender ut kundeblad annenhver uke. Det var ikke samme trykket rundt El-kjeden, sier Brende.

 

Budsjettet for 2008 er på 10 millioner kroner, butikken er på 400 kvadratmeter og har 3,5 årsverk. Eneste konkurrent på Røros er Coop Elektro på Domus, men Brende forteller at mange kjører til de store varehusene i Trondheim 15 mil unna.

 

– Vi profilerer oss på service, men henger ganske bra med på pris også, sier Brende.

 

 

 

 

 

Til toppen